کمپین آگهی‌دهی از خطرات مهاجرت، در بامیان راه‌اندازی شد

کمپین آگاه‌دهی از خطرات مهاجرت از سوی اداره عالی امور مهاجرت سازمان ملل متحد، در ولایت بامیان، به راه اندازی شد.

کمپین آگهی‌دهی از خطرات مهاجرت، در بامیان راه‌اندازی شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کمپین آگهی‌دهی از خطرات مهاجرت از سوی اداره عالی امور مهاجرت سازمان ملل متحد، با حضور علمای دینی در ولایت بامیان، به راه انداخته شد.

در خبرنامه‌ای که وبسایت ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، امروز چهارشنبه ۱۸ حمل، منتشر کرده، آمده است که اداره عالی مهاجرت این سازمان از علمای دینی در بامیان خواسته است که مردم را از خطرات و عواقب مهاجرت آگاه سازند.

قرار است که برنامه‌های مشابه در ولایت‌های دیگر نیز از سوی اداره عالی مهاجرت سازمان ملل متحد با همکاری علمای دینی به راه انداخته شوند.

میرآغا نصرت رییس دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در بامیان گفت: «ما به‌عنوان کارمندان سازمان‌های بشردوستانه در مورد تهدید‌هایی که در جریان این سفرها به زندگی مهاجرین وارد می‌شود و یا سبب مرگ آن‌ها می‌گردد، نگران هستیم».

در این برنامه، اشتراک کنند‌گان از خطراتی که مهاجرین افغان با آن‌ها از جانب قاچاق‌بران و در سفر با قایق از طریق دریا مواجه شده اند، با خبر شدند.

آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵، به تعداد ۲۰۵ هزار و هشت‌صدوهشتادوپنج پناهجوی افغان، از به‌وسیله قایق به یونان رسیده‌اند، ‌درحالی‌که در سال جاری میلادی تنها در دو ماه اول به تعداد ۳۱ هزار و پنج‌صدوپنجاه پناهجوی افغان، خودشان را به یونان رسانده‌اند.

بر بنیاد گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، تنها در سه ماه اول سال ۲۰۱۶، تقریبا ۶۲۰ پناهجوی افغان هنگام عبور از دریای مدیترانه جان داده‌اند.

حاجی اسدی، یک عضو شورای ولایتی بامیان و یکی از شخصیت‌های برجسته مذهبی این ولایت گفت: «سفر غیرقانونی و قرار دادن زندگی در شرایط مرگ‌، مثل خودکشی است و در اسلام حرام پنداشته می‌شود».

به گفته ریاست مهاجرین و عودت‌کنند‌گان ولایت بامیان، بسیاری از کسانی که از این ولایت مهاجرت می‌کنند، جوانان و خانواده‌ها هستند.

رییس امور مهاجرین بامیان می‌گوید که ۱۰ درصد کل مهاجران افغانستان از ولایت بامیان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار