آبادان؛

خطر در ساحل وحاشیه رودخانه کارون با مصرف کنندگان دخانیات

وقتی سیگار و قلیان آتش به جان ساحل کارون می اندازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت زیست خوزستان گفت: مصرف کنندگان دخانیات و قلیان در ساحل و حاشیه رودخانه کارون برای زیستگاه طبیعی و فضای سبز ساحل رودخانه خطر محسوب می شوند.

عادل مولا با اشاره به وقوع گاه به گاه آتش سوزی در جزایر رودخانه کارون افزود: این آتش سوزی ها موجب آلودگی هوا و آسیب رسیدن به جانداران ساکن در جزایر رودخانه از جمله خزندگان و چرندگان می شود .

وی گفت: از بین رفتن تخم گیاهان از جمله آثار منفی دیگری است که آتش سوزی در جزایر رودخانه کارون در پی دارد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت زیست خوزستان با اشاره به عوامل ایجاد آتش سوزی در جزایر و حاشیه رودخانه کارون افزود: آتش سوزی در جزایر و حاشیه رودخانه کارون به دو شکل طبیعی و مصنوعی رخ می دهد.

مولا مصرف کنندگان دخانیات و قلیان در حاشیه و ساحل رودخانه کارون را برای زیستگاه های طبیعی و فضای سبز ساحل رودخانه خطرناک برشمرد و گفت: شهرداری و نیروی انتظامی باید با افرادی که به صورت عمدی منجر به آتش سوزی حاشیه و جزایر رودخانه کارون می شوند برخورد کنند ولی تاکنون در این راستا ضعیف عمل شده است.

وی افزود: پاکیزگی حاشیه رودخانه به رعایت بهداشت از سوی شهروندان بستگی دارد؛ تاکنون برخی از تشکل های مردم نهاد در این راستا کمک بسیاری کرده اند و امید است که این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.