اردبیل؛

افزایش کشت محصول پسته در شهرستان گرمی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: با توجه به سازگاری بیشتر درختان پسته و راندمان بالای آن در شهرستان گرمی کشت و تولید این محصول در گرمی افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدنورالدین شارعی در مراسم کلنگ‌زنی احداث باغ پسته در شهرستان گرمی اظهار داشت: سعی و اهتمام بخش باغبانی شهرستان بر این اصل استوار شده است که با تغییر الگوی کاشت درختان با صرفه اقتصادی بالا بتوانیم میزان درآمد سالانه باغداران را افزایش دهیم.

وی افزود:‌ کلنگ زنی احداث باغ پسته واقع در روستای دلیک یارقان حاشیه دره رود با غرس 3 هزار اصله نهال پسته در سطح 10 هکتار به عنوان پایلوت و استارت این مهم بر زمین زده شد تا از این پس شاهد کاشت روز افزودن باغات پسته در این شهرستان باشیم.

شارعی با بیان اینکه شهرستان گرمی در چند سال اخیر از لحاظ احداث باغات میوه و مرکبات با توجه به پایلوت‌های منطقه، نتایج مثبت و موثری را در سطح استان ارائه کرده است، گفت: دربازدیدی که به تازگی از مزارع پسته احداثی به عمل آمده است، خوشبختانه در سه سال رشد قابل توجهی داشته است و این نشان از سازگاری بیشتر درختان پسته و راندمان بالای آن در منطقه دارد.

در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به نقش عمده و قابل توجه بخش کشاورزی در اقتصاد کشور بیان کرد: اقدامات و عملکرد موثر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی شایسته قدردانی بوده و انتشار می‌رود کشاورزان و کارشناسان کشاورزی تعامل و همکاری متقابل در راستای تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی در بخش کشاورزی و آبادانی کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.