پیام ها و مکالمات واتس اپ رمزگذاری شد

شرکت واتس اپ اعلام کرد تمامی پیامها و مکالمات کاربران این برنامه از روز گذشته رمزگذاری شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، شرکت واتس اپ اعلام کرد تمامی ارتباطات کاربران که از طریق این برنامه انجام می شود، از روز سه شنبه رمزگذاری شده اند.

به موجب این اقدام، تمامی پیامها به محض ارسال برای کاربر نهایی رمز گذاری می شود و جز بوسیله دستگاه فرد گیرنده نمی توان آن را رمزگشایی کرد.

واتس اپ که تعداد کاربران آن به یک میلیارد نفر می رسد، همچنین اعلام کرد اقدام به فعال کردن سیستم رمز گذاری end to end encryption برای تمامی کاربران مکالمات صوتی کرده است.

این سیستم رمزگذاری یکی از امن ترین روش ها به شمار می رود؛ بطوری که کلید های ویژه رمزگذاری میان دو طرف مکالمه بصورت خودکار ایجاد می شود.  این کلیدها تنها بر روی تلفن کاربران ذخیره می شود؛ بدون آن که شرکت و یا فرد دیگری نسخه ای از آن را داشته باشد. با این سیستم رمزگذاری پیامهای این شبکه از سوی هکرهای اینترنتی و یا دولتها غیر قابل خواندن می شود.

با این اقدام واتس اپ، تمامی پیامها حتی در سرورهای واتس اپ نیز بصورت رمزگذاری شده ذخیره خواهد شد؛ مسأله ای که سبب می شود خود این شرکت نیز نتواند پیامها را بخواند.

این شرکت اعلام کرد از هم اکنون، تمامی پیامهای متنی، تصویری، ویدیویی، پرونده ها یا پیامهای صوتی که از طریق این برنامه ارسال شود، رمز گذاری شده است. البته این مستلزم آن است که هر دو طرف از کاربران از آخرین نسخه واتس اپ استفاده کنند.  

این شرکت در ادامه تصریح کرد رمزگذاری این برنامه در زمانی انجام می شود که مناقشات بر سر حریم خصوصی و حمایت از آن بالا گرفته است. طبق اعلام واتس اپ این رمزگذاری در حمایت از افراد در برابر جنایات سایبری، هکرها و مؤثر خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۰۳:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
چه جوری میتونم پیامهای که پاک شده واتساپ یا پیام ادی دباره برگردونم ممنونم راهنمای کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
من تازه رفتم توی گروه مدرسه و هیچکدوم از پیام های قبلی نمیاد
خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۰:۱۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
سلام اگه بخوایم این کار انجام نشه چجوری باید غیرفعال کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۱۱:۳۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
لطفا روش دانلودشو اسون کنید
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۱۱:۳۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
واقعا ممنون خیلی بدرد میخوره
آخرین اخبار