مخالفت قاضی آمریکایی با جریمه در نظر گرفته شده برای نقض تحریم‌های ایران

یک قاضی فدرال آمریکا خواهان مجازات بیشتر شرکت هلندی متهم به فروش قطعات هواپیما به ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، «ریچارد لئون» – قاضی منطقه کلمبیا – جریمه درنظر گرفته شده برای شرکت هلندی «فوکر سرویسیز بی‌وی» که طبق ادعای دولت آمریکا، متهم به فروش غیرقانونی قطعات هواپیما به ایران است را نامتناسب با جرم مرتکب شده خواند. 

اظهارنظر لئون با واکنش‌های تندی از سوی شاکیان پرونده، شرکت هلندی موردنظر و هیئت رئیسه دادگاه فدرال منطقه کلمبیا روبه‌رو شده است.

هیئت رئیسه دادگاه فدرال منطقه کلمبیا معتقد است هرگونه اظهارنظر در خصوص جریمه در نظر گرفته شده برای شرکت فوکر در صلاحیت وزارت دادگستری آمریکا است و قاضی یک منطقه فدرال نباید در این خصوص اظهارنظر کند.

به موجب قوانین حقوقی آمریکا، چنانچه یک شخصیت حقوقی به جرم خود اقرار کرده و جریمه آن را پرداخت کند، وزارت دادگستری آمریکا اتهامات وارده را پس گرفته و برای آن شرکت قرار منع تعقیب صادر می‌کند. برهمین اساس، شرکت هلندی موردنظر نیز چندی پیش با پرداخت جریمه 21 میلیون دلاری، از اتهام صادرات غیرقانونی قطعات هواپیما به ایران در فاصله سال‌های 2005 تا 2010 تبرئه شد.

گفته می‌شود مبلغ جریمه درنظر گرفته شده تقریبا برابر با درآمد شرکت فاکر از فروش قطعات هواپیما به ایران، سودان و میانمار در مغایرت با قوانین تحریمی آمریکا بوده است. با این حال قاضی لئون، جریمه در نظر گرفته شده برای این شرکت هوافضایی را با توجه به تجربه‌ای که آمریکا از حملات 11 سپتامبر به دست آورده است، ناچیز و نامتناسب با جرم مرتکب شده می‌داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار