نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه از همه علاقه‌مندان از سراسر کشور اثر می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طی فراخوانی نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه که توسط سه نهاد برگزار می‌شود، اقدام به پذیرش آثار هنرمندان و علاقه‌مندان کرده است.

این جشنواره با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه بلند حکیم سخن فردوسی و شاهکار بی‌مانندش شاهنامه و تاثیر جلوه‌های زیبای شاهنامه و نمود شاهنامه در زندگی اقوام ایرانی در گستره ایران بزرگ فرهنگی، هر دو سال یک بار از سوی باشگاه شاهنامه‌پژوهان، هفته‌نامه «امرداد» و باشگاه نقالان برگزار خواهد شد. 

جشنواره ملی عکس شاهنامه در قالب موضوعاتی چون آرامگاه فردوسی در توس، تندیس‌های فردوسی در سراسر ایران و جهان، نقاشی‌ها و آثار حجمی و محیطی برگرفته از شاهنامه، نقالان و هنرهای نمایشی مرتبط با شاهنامه و نمود شاهنامه در زندگی اقوام ایران در گستره ایران بزرگ این فراخوان را منتشر کرده است.

نکته دیگری که در این جشنواره وجود دارد، این است که همه علاقه‌مندان به این موضوع از آماتور گرفته تا حرفه‌ای می‌توانند در آن شرکت کنند و عکس‌ها نیز این امکان را دارند که توسط دوربین عکاسی، گوشی و یا تبلت گرفته شوند.

این جشنواره به دبیری کوروش جوادی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا 25 اردیبشهت آثار خود را ارسال کنند و گفتنی است بعد از داوری آثار دریافتی در دهم مهرماه، نمایشگاهی از این کارها برپا می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که مژگان طریقی، ابراهیم سیستان، عباس عرب‌زاده، سعید کیایی و سوده حاجی کرم هیئت داوران این جشنواره را تشکیل می‌دهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.