کسی در نفت برای پول و پاداش نمی‌جنگد؛

سامری: فینال سوپرلیگ بسکتبال برای آبادان، پنجشنبه است

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان فینال سوپرلیگ بسکتبال را برای تیمش، پنجشنبه و در بازی هفتم برابر شیمیدر می‌داند.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- سرانجام مصاف پالایش نفت آبادان و شیمیدر تهران برای تعیین حریف پتروشیمی بندرامام در فینال سوپرلیگ بسکتبال به خوان هفتم کشید. نفت دیروز و در وضعیتی که شیمیدر با حضور نیکولوز تسکیتیشویلی، سنتر تنومند، نام‌آشنا و کهنه‌کار گرجستانی، بیش از هر زمان دیگری در عطش پیروزی و رسیدن به فینال بود، در دیداری سخت و نزدیک، 78 بر 73 حریف قدرتمند خود را برای سومین بار در این فصل به زانو درآورد. حالا همه چشم‌ به پنجشنبه و دیدار هفتم این دو تیم دوخته‌اند. دیداری سرنوشت‌ساز که قسمت پایانی سریال دیدارهای این دو تیم است.

حماد سامری، سرمربی موفق تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان پس از پیروزی ارزشمند تیمش در بازی دیشب، گفتگوی کوتاهی با ما داشت که در ادامه آن را می‌خوانید. 

بازی نزدیک و نفس‌گیری را بردید. دیداری که درآن، تیم پالایش نفت آغاز متزلزلی داشت. این موضوع را قبول دارید؟ 
همینطور است اما شروع ناموفق نفت بی‌دلیل نبود. ما در مجموع سه بر 2 از شیمیدر عقب بودیم و می‌دانستیم، فرصتی برای اشتباه نداریم. آن سوی میدان، شیمیدر با خیال آسوده‌تر بازی می‌کرد. آن‌ها از 2 بازی یک برد می‌خواستند و طبیعی بود کار را راحت‌تر و بهتر از ما آغاز کنند. خوشبختانه در کوارتر دوم دقیقه به دقیقه بهتر بازی کردیم و ابتکار عمل را به دست گرفتیم تا در زمان باقیمانده با ایجاد اختلاف مطمئن، بدون استرس بازی کنیم و موفق شدیم. 

ساعتی پیش از آغاز بازی عصر دیروز، رضایت‌نامه نیکولوز تسکیتیشویلی از شانفیل لبنان صادر شد. این اتفاق شما را غافلگیر نکرد؟ 
خیر، خبر داشتیم نیکولوز به آبادان آمده و می‌تواند برای شیمیدر بازی کند. او بازیکن بسیار بزرگی است که کارنامه و سابقه درخشانی در بسکتبال دنیا دارد. شیمیدر هم مجموعه کاملی است که با اضافه شدن نیکولوز قدرتمندتر شده است، پس ما در بازی دیروز با دیدن او غافلگیر نشدیم. 

در مصاف‌های گذشته مقابل شیمیدر، معتقد بودید پرتاب‌های پیرامونی‌ بازیکنان نفت از آمار خطای دهشتناکی برخوردار است اما انگار بازی دیروز وضعیت متفاوتی داشت. 
ببینید، شیوه بازی شیمیدر به گونه‌ای است که در زمان آرایش دفاعی، فشار زیادی روی بازیکنان شوتزن می‌آورد. آن‌ها از لوکیشن تدافعی قدرتمندی بهره می‌برند و مقابله با چنین تیمی که شعاع دفاعی منظمی دارد، تمرکز بالایی می‌طلبد. در تمرینات روزهای پیش از بازی ششم سعی کردیم شرایط بازی شیمیدری‌ها را برای بازیکنان بازسازی کنیم تا تصویر روشنی از رویارویی با این دفاع سخت و پرفشار داشته باشند. با این حال، بازهم شیمیدر در پرتاب‌های منطقه‌ای و پیرامونی آمار بهتری نسبت به ما داشت. 
نفت در دیدارهای خارج از خانه هم نتایج بدی نگرفته و ضعیف ظاهر نشده است. ما دو پیروزی مقابل شهرداری اراکی داشتیم که دانشگاه آزاد را از گردونه مسابقات خارج کرد و در گرگان هم مقابل شهرداری این شهر به برد ارزشمندی رسیدیم.

و این موضوع شما را نگران نمی‌کند؟
(کمی مکث می‌کند) در اینکه شیمیدر تیم قدرتمند، یکدست، با شخصیت و محترمی است، تردیدی نداریم. علاوه بر این آن‌ها از کادر فنی بسیار خوب و فهمیده‌ای برخوردارند که درک بالایی از بسکتبال دارد. با وجود این همه تلاش خود را می‌کنیم تا شیمیدر را در تهران شکست دهیم. ما نماینده آبادانیم و حالا که به این مرحله رسیدیم و تا قدم آخر سینه به سینه شیمیدر آمدیم، همه تلاشمان را برای وقوع اتفاقی بزرگ به کار می‌بندیم. 

و آن اتفاق بزرگ، حضور نفت آبادان در فینال سوپرلیگ است؟ 
ما باید بازی به بازی جلو برویم. فینال ما همین هفته است! همین پنجشنبه مقابل شیمیدر (با خنده) 

نفت سه بار شیمیدر را شکست داد اما هر سه بار در آبادان این اتفاق افتاد. به نظر می‌رسد حضور تماشاگران آبادانی در دیدارهای شما مقابل شیمیدر کمک زیادی به نفت کرد. 
بدون شک حضور تماشاگران پرشور آبادانی مایه مباهات ماست. آن‌ها زمانی که در سالن حضور می‌یابند به تکیه‌گاه مطمئنی برای ما تبدیل می‌شوند و به آن‌ها افتخار می‌کنیم. البته این را هم تاکید می‌کنم که نفت در دیدارهای خارج از خانه هم نتایج بدی نگرفته و ضعیف ظاهر نشده است. ما دو پیروزی مقابل شهرداری اراکی داشتیم که دانشگاه آزاد را از گردونه مسابقات خارج کرد و در گرگان هم مقابل شهرداری این شهر به برد ارزشمندی رسیدیم. 

اما بازی در تهران...
بله، بازی در تهران شاید به دلیل فضای سالن تا اینجا برای ما خوب نبوده اما به یقین در دیدار پنجشنبه از بازی‌های قبلی درس می‌گیریم. وضعیت بازی پنجشنبه مانند امتحانی است که پاسخ سئوالات آن را به بچه‌ها داده‌ایم. به عبارت بهتر هرکاری که لازم بوده برای تقابل هفتم انجام دادیم و باید ببینیم بازیکنان چگونه خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده می‌کنند. 
شیوه بازی شیمیدر به گونه‌ای است که در زمان آرایش دفاعی، فشار زیادی روی بازیکنان شوتزن می‌آورد. آن‌ها از لوکیشن تدافعی قدرتمندی بهره می‌برند و مقابله با چنین تیمی که شعاع دفاعی منظمی دارد، تمرکز بالایی می‌طلبد.

محمدباقر قمری در دیدار گذشته نفت و شیمیدر در تهران، توپ‌هایی را وارد سبد حریف نکرد تا برخی بازیکنان نفت حسابی از او شاکی شوند. از بازی این بازیکن در دیدار ششم رضایت داشتید؟
به یقین، هرگز یک بازیکن نمی‌تواند باعث پیروزی یا شکست یک تیم شود. شاید در برهه‌ای از زمان یک بازی، صحنه‌ای خیلی بزرگ به نظر بیاید اما همه واقعیت نیست. ما در آن دیدار همه اشتباه کردیم و باختیم. 

اگر نفت شیمیدر را در تهران شکست دهد و به فینال برود، آیا مسئولان برای بازیکنان نفت پاداش هم در نظر می‌گیرند؟
این موضوع پیش از آغاز فصل و در قراردادهای بازیکنان قید شده است. مسئولان نفت برای حضور در جمع چهار تیم پایانی و کسب یکی از سکوها پاداش‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند اما باید اذعان کنم، هیچکس در نفت تا کنون از ما نپرسیده که آیا برای فلان برد پاداش می‌گیریم یانه؟ همه تلاش ما برای نمایش مطلوب در میدان است و کسی برای پول و پاداش در نفت نمی‌جنگد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار