نامزدان وزارت داخله و لوی سارنوالی به مجلس معرفی شدند

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، نامزدان وزارت امور داخله، لوی سارنوالی و یک عضو دادگاه عالی را جهت تایید به مجلس نمایندگان معرفی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،تاج‌محمد جاهد برای وزارت امور داخله، فرید حمیدی برای پست سارنوالی و محمدزمان سنگری به عنوان عضو دادگاه عالی به مجلس معرفی شده‌اند.

سرور دانش در مجلس نمایندگان گفت که ساختار و رهبری حکومت در اکثر ادارات در مرکز و ولایت تکمیل شده و دو مورد باقی‌مانده نیز به زودی جهت اخذ رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی خواهند شد.

 آقای دانش می‌گوید: «در دوره حکومت وحدت ملی، اکنون ساختار و رهبری اکثر ادارات حکومتی و دولتی به شمول نهادهای عدلی و قضایی در مرکز و ولایات تکمیل شده و تنها یکی دو مورد باقی مانده که آن هم در آینده نزدیک برای اخذ رای تایید به مجلس نمایندگان معرفی خواهند شد.»

معاون دوم ریاست جمهوری از دو «مورد» باقی مانده جزییات نداد، اما احتمالا هدف آقای دانش معرفی نامزدان جدید وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی بوده است. وزارت دفاع از زمان آغاز به کار حکومت وحدت ملی تاکنون توسط سرپرست اداره می‌شود. هم‌چنین ریاست عمومی امنیت ملی نیز پس از کناره‌گیری رحمت‌الله نبیل رییس پیشین این اداره، توسط سرپرست اداره می‌شود.

تاج‌محمد جاهد و فرید حمیدی که به عنوان نامزدان جدید وزارت امور داخله و لوی سارنوالی معرفی شده‌اند نزدیک به یک ماه قبل توسط ریاست جمهوری به عنوان سرپرست وزارت امور داخله و لوی سارنوالی معرفی شده بودند.

مجلس نمایندگان قرار است پس از ارایه طرح‌ها و برنامه‌های این نامزدان، برای رد و یا تایید شان رای‌گیری کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، وزارت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار