حجت الاسلام منتظری حکم دادستانی کل کشور را دریافت کرد

دقایقی پیش طی مراسمی حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری حکم دادستانی کل کشور را از رئیس قوه قضاییه دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛دقایقی پیش مراسم تودیع و معارفه دادستان کل کشور با حضور رئیس قوه قضاییه و معاونان قوه قضاییه آغاز شد .

گفتنی است؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری رئیس سابق دیوان عدالت اداری با حکم رئیس قوه قضاییه به سمت دادستانی کل کشور منصوب شد.

شایان ذکر است پیش از این حجت الاسلام و المسلمین رئیسی سمت دادستانی کل کشور را برعهده داشت که با حکم رهبری به ریاست تولیت حرم رضوی منصوب شد.

در این مراسم محمد رضا صادق مشاور رئیس جمهور،حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه سخنگوی قوه قضاییه،سراج رئیس سازمان بازرسی کشور،حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی وزیر دادگستری ، دشتی اردکانی رئیس سازمان اسناد و املاک کشور ،بختیاری معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور و محسن افتخاری رئیس دادگاه کیفری1 حضور دارند.

*دادستان کل کشور حکم خود را دریافت کرد

دقایقی پیش طی مراسمی حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس پیشین دیوان عدالت اداری حکم دادستانی کل کشور را از  آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه دریافت کرد.

* نظارت در دادسراها اولویت اول دادستانی کل کشور است

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم تودیع و معارفه خود که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: پذیرفتن این مسئولیت به لحاظ جایگاهی که دادستانی کل کشور و شخص کل دادستان دارد به دلایلی برای بنده حقیر سنگین بود و از پذیرفتن این سمت ترس داشتم ولی شرایطی پیش آمد که خود را ملزم به دادن پاسخ مثبت به این دعوت دانستم.

وی افزود: در پذیرفتن این مسئولیت خود را متعهد می‌دانم که به قوه قضاییه و مردم خدمت کنم که بخشی از وظایف خودمان را نسبت به نظام جمهوری اسلامی که همه ما به آن مدیون هستیم  ارائه دهیم و در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهم برد تا بتوانیم اهداف و خواسته‌ها و دستوران ریاست قوه قضاییه  و قانون را که به عهده دادستان و دادستانی کل کشور گذاشته شده است جامعه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: برای این مهم نخست توفیق الهی، حمایت و پشتیبانی ریاست قوه قضاییه و همدلی کسانی که در این مهم تأثیرگذار هستند نیازمند است.

دادستان کل کشور بیان داشت: قضات شاغل در دیوان عدالت اداری و دادستانی کل که بنده هیچ مرزی بین آنها قائل نیستم همکار ما هشتند و از آنها برای ارائه طرح و برنامه کمک می طلبم.

حجت السلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه برای بنده در ابتدای هر کاری وجود طرح و برنامه اولویت دارد، گفت: قطعا بدون برنامه نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد و رئیس قوه قضایی در تامین امانات و نیروی انسانی به داستانی کل کمک کنند زیرا دادستانی کل دارای ظرفیت فوق العاده بالایی است در غیر اینصورت حضور دادستان کل در شورای عالی پول و فضای مجازی به چه معنا است.

وی افزود: بنده به دنبال یدک کشیدن عنوان نیستم و با اطلاعاتی که از دادستانی کل دارم بستر کار در آن بسیار بالا است و باید همگی برای رساندن دادستانی کل به جایگاه اصلی آن کمک کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در ابتدای هر کاری ابتدا باید اولویت های کاری را مشخص کرد بیان داشت: اولویت بنده در سمت دادستانی کل ابتدا افزایش نظارت بر دادسراهاست که باید امکانات آن فراهم شود.

حجت السلام و المسلمین منتظری افزود: بیش از 370 دادستان در کشور در حال فعالیت هستند که باید یک حلقه وصلی بین آنها داشته باشیم که داستانی کل کشور این حلقه وصل محسوب می شود.

وی تصریح کرد: نکته ای که باید به آن توجه داشت تحقق خاصه و آمال مقام معظم رهبری در ایجاد اقتصاد مقاومتی است که این موضوع تنها وظیفه دولت نیست و قوه قضاییه نیز بر حسب امکانات دارای مسئولیت است.

دادستان کل کشور بیان داشت: دولت محترم بداند که قوه قضاییه برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و راهنمایی های مقام معظم رهبری آمادگی دارد و تا جایی که بتوانیم دولت را کمک می کنیم زیرا تمام بار کشور نباید بر دوش دولت باشد اما شرط آن این است که تعاملات لازم بین دو قوه ایجاد شود.

حجت السلام والمسلمین منتظری گفت: داستانی باید در شورای عالی پول و شورای بورس قوی عمل کند تا اقتصاد مقاومتی که رهبری روی اقدام و عمل تأکید داشتند، یک شعار نباشد.

وی گفت: اولویت دیگر دادستانی کل بیشتر متوجه قوه قضاییه و مبارزه با فساد است که تحقق این مسئله سنگین تنها به شخص دادستان باز نمی گردد و یاری دیوان عالی کشور را نیز نیاز دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار