آیا انتقال آب خزر عملی می شود؟

مدیرعامل شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران بابیان اینكه احتمال توجیه پذیر بودن انتقال آب خزر ضعیف است گفت: باید قبل از اینكه تصمیم عملیاتی بگیریم تاثیر انتقال آب روی محیط زیست را بررسی کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شركت توسعه منابعآیا انتقال آب خزر عملی می شود؟
آب و نیروی ایران درباره چالش های احتمالی انتقال آب دریای خزر به فلات مركزی و دریاچه اورمیه گفت: در این خصوص ما هنوز در مرحله شناخت و مطالعه هستیم و چه بسا ممكن است به این نتیجه برسیم كه به لحاظ زیست محیطی توجیه ندارد و نباید آب منتقل شود.
 
محمدرضا رضازاده افزود: نتایج مطالعه انتقال آب خزر به فلات مركزی و دریاچه ارومیه تا چند ماه آینده اعلام می شود و وقتی نتایج از سوی مشاورین خارجی هم اعلام و اطلاعاتمان از كیفیت آب كامل شود تصمیم گیری خواهیم كرد.
 
رضازاده تصریح كرد: ما اكنون در حال اندازه گیری های مختلفی از دریاچه خزر و همچنین از كیفیت آب دریاچه ارومیه هستیم و زمانی كه تكمیل شود نتایج اعلام می شود.
 
وی با بیان اینكه دستگاه های اجرایی دولت قبل در زمینه كسب اطلاعات از وضعیت دریاچه ارومیه فعالیتی نكردند، گفت: ما اكنون در قالب وظایفی كه به عهده مان گذاشته شد برای اینكه ابعاد و فاكتورهای مختلف اندازه گیری شود دستگاه هایی را وارد كردیم و كیفیت مختلف آب را بررسی می كنیم.
 
مدیرعامل شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینكه احتمال توجیه پذیر بودن انتقال آب خزر ضعیف است، یادآور شد: ما فعلا باید قبل از اینكه تصمیم عملیاتی بگیریم تاثیر انتقال آب روی دریای خزر و محیط زیست را بهتر رصد كنیم.

منبع:مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار