ادعای پنتاگون: ایرانی‌ها تمایلی به ایجاد ثبات در منطقه ندارند/ ما همیشه گوش به زنگیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی مضحک مدعی شد ایران تمایلی به برقراری ثبات در منطقه ندارد و واشینگتن همواره در این خصوص هشیار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی- اسپن، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون، با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان گفت: فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه همیشه مایه نگرانی ما بوده است. 

کوک در پاسخ به پرسش خبرنگاری که با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر بازرسی یک کشتی ایرانی حامل سلاح به یمن از سوی آمریکا پرسید آیا این نمی‌تواند نشانه «تجاوزگری ایران» در منطقه باشد، گفت: من تنها می‌توانم بگویم که سومین مورد از توقیف در هفته‌های اخیر است. به نظرم این شاهدی دیگر بر نظارت دقیق نیروی دریایی آمریکا به تحولات و فعالیت‌های موجود در منطقه خلیج فارس و به طور ویژه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه است. 

وی در ادامه مدعی شد: این دقیقا دلیل حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه است. آن‌ها کار خود را به خوبی انجام داده‌اند. این موضوع نشان دهنده هوشیاری نیروی دریایی آمریکا در آن بخش از جهان به خاطر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران است که ما درباره آن‌ها نگرانی‌هایی داریم. 

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید آیا معتقد نیستید که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در هفته‌های اخیر افزایش یافته است، در ادعایی مضحک گفت: به نظرم هیچ تغییری درباره ایران صورت نگرفته است. آن‌ها نشان داده‌اند که جدا از زمان توافق اتمی تمایلی به مشارکت در ایجاد ثبات در منطقه ندارند. این همیشه مایه نگرانی ما بوده است. این موضوع سبب شده است که ما همیشه هوشیار و گوش به زنگ باشیم و نیروی دریایی ما دقیقا همین کار را انجام داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار