گرسنگی یك و نیم میلیون اوكراینی در بحران دو ساله این كشور

برنامه جهانی غذا اعلام كرد درگیری های دوساله اوكراین تاكنون یك میلیون و 500 هزار گرسنه به جا گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جیانكارلو استوپونی نماینده منطقه ای برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد روز دوشنبه با بیان این كه دوسال درگیری وخشونت در شرق اوكراین تاثیراتی فنا ناپذیری بر سرنوشت هزاران نفر از مردم این منطقه بجای گذاشته با تاكید بر ضرورت دسترسی و كمك رسانی به آسیب دیدگان این درگیری ها از طرفین درگیر در این كشور خواست تا برای جلوگیری از فجایع سنگین تر امكان دسترسی كامل امدادگران به آنها را فراهم آورند.

به گفته این مقام سازمان جهانی غذا از نوامبر سال 2014 تاكنون بیش از نیم میلیون نفر از آوارگان و آسیب دیدگان این درگیری ها را زیر پوشش كمك رسانی های خود قرار داده و درنظر دارد در نیمه اول سال جاری میلادی نیازهای تغذیه نزدیك به 270 هزار نفر دیگر را در میان آن ها توزیع نماید.

وی با اشاره به اینكه با ادامه درگیری ها نزدیك به نیمی از ساكنان مناطق تحت كنترل نیروهای طرفین یعنی حدود یك میلیون و 500 هزار نفر بطور كامل درآمد روزانه خود را از دست داده و به كمك های انساندوستانه نیاز دارند اضافه كرده است ساكنان مناطق تحت كنترل نیروهای غیر دولتی درلوهانسك بیش از سایرین به كمك های فوری غذایی نیازمند هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
غربیا هر کجا پا گذاشتن اونجا رو به گند کشیدن . بنده های خدا داشتن زندگیشونو میکردن این غربی های وسواس الخناس اومدن مملکتشونو آتیش زدن
آخرین اخبار