شیراز؛

بررسی کاهش سوانح ترافیکی در فارس

کاهش سوانح ترافیکی در استان فارس بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمعی از مسئولان ادارات استان فارس، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گردهم آمدند تا در خصوص راهکارهای موثر در کاهش سوانح ترافیکی، چاره اندیشی کنید.
در این نشست دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: موضوع سوانح ترافیکی در روزهای تعطیلات نوروز، اوج می گیرد و در فارس به دلیل استقبال مسافران نورزی از سفر به این استان، شاهد بروز حوادث ناگواری هستیم.
او افزود: اما دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عزمی جدی برای کمک به حل این معضل دارد که محدود به روزهای نوروز نیست و از هر کمکی در این زمینه فروگذار نیستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: مجموعه دانشگاه پس از بروز سانحه، با مجروحان حوادث در ارتباط است و تمام تلاش ها برای حداکثر سرعت عمل در این زمینه به کار بسته می شود، اما امیدواریم با کمک به فرهنگ سازی، در کاهش بروز سوانح هم موثر باشیم.
دکتر ایمانیه بر نقش رسانه ها در این زمینه تاکید کرد و ادامه داد: این نشست با هدف بارش افکار، از دیگر نهادهای استان، تشکیل شده تا با پیش بینی یک ساز و کار موثر و استمرار آن تا دستیابی به هدف، بتوانیم فارس را در ردیف استان های کم حادثه کشور ببنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یادآور شد: بیشتر قربانیان این سوانح،قشر جوان کشور هستند که نقش موثری در بالندگی کشور ایفا می کنند و با بروز چنین حوادثی، این نقش دچار اختلال می شود.  
او هزینه های اقتصادی ناشی از این سوانح را سنگین برشمرد و گفت: خدمات اقتصادی، اجتماعی و روحی این حادثه ها که با هزینه های اقتصادی، در نظر گرفته شود، لزوم چاره اندیشی برای پیشگیری را ضروری می کند.
دکتر ایمانیه بر همکاری دانشگاه، برای کاهش آمار سوانح ترافیکی و پیشگیری از بروز حوادث، تاکید کرد.
مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این نشست، بر نقش پیشگیری در این زمینه تاکید کرد و گفت: با دسته بندی مسائل، می توان گام به گام برای رسیدن به هدف، برنامه ریزی کرد.
دکتر محمودرضا پیروی افزود: می توان با تمرکز بر یک موضوع خاص در کنار استفاده از تجارب بین المللی، این موضوع را مدیریت کرد.
دکتر سید حسام الدین نبوی زاده مسئول غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با اشاره به آمار بروز سوانح ترافیکی در جاده ها و شهرها، گفت: مقابله با این معضل، همکاری مشترک مردم و ارگان های دولتی را می طلبد.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: بررسی ، کاهش ، سوانح ، ترافیکی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار