فاکس‌نیوز خبر داد؛

منتقدان اقدامات آمریکا در سوریه وادار به استعفا می‌شوند

تحلیلگرانِ ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به دلیل انتقاد از اقدامات این کشور در سوریه تحت فشار هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس‌نیوز، دو تحلیلگر اطلاعاتی فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کردند به دلیل تولید گزارش‌های بدبینانه در خصوص معارضان سوری تحت حمایت آمریکا، وادار به ترک شغل خود شده‌اند.

یکی از این دو نفر، تحلیلگر ارشد ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) در مسائل سوریه است. بنابر گزارش‌ها، وی و همکارانش توانایی معارضان و تعهد آنها به منافع آمریکا در سوریه را مورد سوال قرار داده بودند. به همین دلیل وادار به کناره‌گیری از سِمَت خود شده‌اند.

جدیدترین تحلیل سنت‌کام اتهامی را به دولت اوباما نسبت می‌دهد که براساس آن برنامه‌ی آموزش و تسلیح معارضان سوری به ارزش 500 میلیون دلار از سوی این دولت مطرح می‌‌شود.

هدف اولیه از آموزش 5400 نفر، مبارزه با گروه تروریستی داعش بود؛ اما یکی از فرماندهان سنت‌کام سپتامبر گذشته اعلام کرد تنها 4 یا 5 سربازِ آموزش دیده، در میدان جنگ حضور دارند. این اعتراف انتقادات زیادی را در پی داشت و برنامه مذکور را «شکستی واضح» جلوه داد.

بنابر گزارش‌ها سپتامبر سال گذشته بیش از 50 تحلیلگرِ سنت‌کام پنتاگون را به دلیل تغییر گزارش‌هایشان در مورد داعش، القاعده و جبهه النصره مورد انتقاد قرار دادند. به نظر می‌رسد مقامات ارشد گزارش‌ها را تغییر داده‌اند تا این گروه‌های تروریستی را ضعیف‌تر از آنچه هستند، جلوه دهند. بازرس کل پنتاگون در حال بررسی این موضوع است.

در ماه نوامبر نیز گزارش‌هایی مبنی بر افزایش فشار بر تحلیلگران سنت‌کام منتشر شد. از این افراد خواسته شده بود تا تهدیدات ممکن از سوی گروه تروریستی داعش را کم‌خطر جلوه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار