جراره در نطق میان‌دستور:

آقای روحانی در بندرعباس کدام شغل را ایجاد کرده‌اید؟

نماینده مردم بندرعباس با انتقاد از عملکرد دولت گفت: کدام شغل را در منطقه ما ایجاد کرده‌اید.

آقای روحانی در بندرعباس کدام شغل را ایجاد کرده‌اید؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک سال نو به ملت ایران گفت: امیدوارم مجلس آینده بتواند در رفع مشکلات و ارتقای ایران اسلامی قدم‌های سازنده‌ای را بردارد.

وی ادامه داد: کسانی که تدبیرشان مذاکره با دشمن بود و مردم را با وعده‌هایشان منتظر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و رونق کسب و کار و حتی رفع مشکلات محیط زیست را در گرو رفع تحریم‌ها می‌دانستند حالا بگویند بعد از گذشت بیش از دو ماه از اجرایی شدن برجام و امتیازات کلان و بزرگی که محصول سالها مقاومت و ایستادگی مردم بود برای رسیدن به تحریم‌ها دادید چه شد. 

جراره با اشاره به روند مذاکرات برای رفع تحریم‌ها اظهار کرد: اکنون که وقت استفاده از حداقل امتیاز که نه بلکه حق قانونی کشورمان در رفع تحریم‌ها رسیده است هنوز با مواضع خصمانه و غیرمسئولانه غربی‌ها روبرو هستیم.

نماینده مردم بندرعباس خاطرنشان کرد: اکنون در داخل نیز شاهد تناقض‌گویی‌های دولت هستیم قبل‌تر می‌گفتید همه تحریم‌ها برداشته می‌شود اما امروز می‌گوییم همه تحریم‌ها برداشته نمی‌شود دیروز می‌گفتید تحریم‌های مالی، بانکی و اقتصادی برداشته می‌شود امروز می‌گویید تحریم‌های دلاری برداشته نمی‌شود.

جراره با اشاره به اعتماد مردم به تیم دولت اظهار کرد: مردم امید به تدبیر شما داشتند اما امروز با وعده‌های دوماه و شش ماه امروز و فردا می‌کنید فردا هم حتما در آینده‌ای نزدیک خواهید گفت در مرحله اول دولت زمینه را فراهم کردیم و می‌خواهیم در مرحله دوم دولت ایرانیان را به شرایطی که شایسته‌شان است برسانیم اما باید بگویم مردم دیگر امیدی به تدبیرتان ندارند چون عملکرد مناسبی ندیدند.

وی افزود: هر کس چشم امیدش به دستان دشمنان باشد قطعا ناامید خواهد شد به سرمایه‌های کشور توجه کنید درمان مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است به داد مردم برسید مردم زیر بار گرانی و رکود در حال له شدن هستند مبنای اقتصاد کشور تجارت شده است کارگاه‌های صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند پروژه‌های عمرانی فعال نیستند، پیمانکارها تحت فشارند، آقای رئیس جمهور کدام شغل را ایجاد کرده‌اید؟

نماینده بندرعباس با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد گفت: رکود باعث شده اوضاع صنایع وخیم باشد و کارگران هر روز در حال اخراج شدن هستند اقای رئیس جمهور کمی با واقعیت جامعه پیش بروید.

قاسم جراره با اشاره به اقتصاد در حوزه انتخابیه خود گفت: مردم در استان هرمزگان از کدام تدبیرتان بگویند از واگذاری آلومینیوم؟ از احداث آب شیرین‌ کن‌های صنعتی و درد تشنگی مردم، از مشکلات مردم قشم، بندرعباس و بندرخمیر، از کدام مشکلات بگویند که ما گفتیم و شما تدبیری نکردید.

جراره ادامه داد: آقای روحانی، وزیر محترم کشور درخصوص لغو مصوبه غیرکارشناسی الحاق چند روستا از هرمزگان به استان فارس اقدام جدی نمایید اگر برای مردم هرمزگان ارزش و اهمیتی قائل هستید پس از حدود 3 سال با لغو این مصوبات آنها را از نگرانی بیرون بیاورید.

وی با اشاره به وضعیت صنایع در حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: آلومینیوم المهدی و هرمزان به عنوان صنعت مادر که بیش از 60 درصد تولید آلومینیوم برعهده دارد که واگذاری آن به دلایل مختلف دارای اشکال است و نحوه واگذاری و فسادی که در نوع واگذاری وجود دارد و بارها هم نسبت به آن تذکر داده‌ایم و نمی‌دانیم با همه پیگیری‌های بنده و همکارانم در مجلس علیرغم گزارش‌های مختلفی از جمله گزارش سازمان بازرسی کل کشور و اضافه شدن مبلغ 800 میلیارد تومان به توافق اولیه و پذیرفتن خریدار همه این‌ها نشانه چیست؟ چه کسانی از این واگذاری درست حمایت می‌کنند.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به مسئله احداث آب شیرین‌کن‌های صنعتی گفت: احداث این گونه آب شیرین‌کن‌ها برای احیای صنایع کار غلطی است به جای انتقال آب به فلات مرکزی جانمایی مناسب برای احداث صنایع را مدنظر قرار دهید نباید هزینه نصب این آب  شیرین‌کن‌ها را مردم مظلوم هرمزگان بدهند مردم این مناطق سالهاست در کنار دریای عمان و خلیج فارس خودشان تشنه مانده‌اند اگر می‌خواهید کاری بکنید برای تأمین آب شرب مردم این مناطق انجام دهید.

انتهای پیام/ 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار