سخنگوی وزارت دفاع حکومت محلی قره باغ: درگیری ها در قره باغ ادامه دارد

با وجود اعلام آتش بس یکجانبه از سوی آذربایجان، منابع ارمنستان از ادامه درگیری ها در این منطقه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: "جمهوری آذربایجان به منظور نشان دادن حسن نیت خود تصمیم گرفت به طور یکجانبه عملیات رزمی را متوقف کند." این وزارتخانه هشدار داد در صورتی که نیروهای ارمنی از اقدامات تحریک آمیز دست برندارند، جمهوری آذربایجان واکنش نشان خواهد داد. 

با این حال دیوید بابایان سخنگوی وزارت دفاع حکومت محلی قره باغ که مورد حمایت ارمنستان است به خبرگزاری فرانسه گفت درگیری ها در خطوط جبهه متوقف نشده است. وی افزود، درگیری های خشونت بار در مناطق جنوب غرب و شمال شرق خط جبهه در قره باغ ادامه دارد. 

پیش از این نیروهای قره باغ اعلام کرده بودند تپه راهبردی "لال تیبی" در قره باغ را که روز شنبه به تصرف نیروهای جمهوری آذربایجان درآمده بود بازپس گرفته اند. اما باکو این ادعا را رد و اعلام کرد این تپه همچنان در کنترل نیروهای جمهوری آذربایجان است و نیروهای شورشی متحمل تلفات سنگینی شده اند. 

در درگیری های خشونت بار روز شنبه دست کم 18 سرباز ارمنی و 12 سرباز آذربایجانی و دو غیرنظامی کشته شدند و دوطرف یکدیگر را به گلوله باران دو سوی خط مقدم جبهه با استفاده از سلاح های سنگین متهم کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار