قم؛

اصلاح امور کشور با تکیه بر غرب ، غیرواقع بینانه است

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: نباید نسبت به غرب خوشبین بوده و فکر کنیم که با غرب می توان مباحث و امورات کشور را اصلاح کرد و ارتباط مثبت داشت؛ چراکه این غیرممکن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه  علمیه قم اظهار داشتند: بحمدلله توفیقی حاضل شد که در حوزه علمیه قم افرادی به عنوان نمایندگان طلاب و فضلا حضور داشته تا جایگاه واقعی آنان شناخته شود.

ایشان ابراز داشتند: امروز انقلاب به افراد متعهد و دلسوز نیاز دارد و باید در صحنه ها حضور داشت تا موضوعات مهم مورد توجه و عمل قرار گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم امروز کشور، شناخت معارف انقلاب است، خاطرنشان ساختند: انقلاب دارای اصول و شاخصه هایی است که در ابتدا باید با تمام این اصول آشنایی داشت و یکی از راه های آن، مطالعه کتب امام راحل(ره) می باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: مطالعه وصیت نامه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای شناخت معارف انقلاب بسیار مناسب است.

این استاد خارج فقه حوزه بیان داشتند: همه خدمتگذار و تأثیرگذار در حوزه می باشند؛ بنابراین باید خود را به دیگران شناسانده و منویات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را اجرایی نمایید تا حوزه انقلابی بماند.

* بر شما لازم است انقلاب را شناخته و انقلابی بمانید

معظم له اظهار داشتند: حرکت، فکر، فرهنگ و برنامه های شما اگر اجرایی نشود، انقلاب به خطر می افتد؛ لذا بر شما لازم است که انقلاب را شناخته و انقلابی بمانید.

*اصلاح امورات کشور با تکیه بر غرب غیرممکن است

ایشان با اشاره به اینکه باید برکات و همچنین آسیب های انقلاب را به دیگران شناساند، گفتند: یکی از اصول انقلاب، مبارزه با استکبار است؛ از این جهت ما نباید نسبت به غرب خوشبین بوده و فکر کنیم که با غرب می توان مباحث و امورات کشور را اصلاح کرد و ارتباط مثبت داشت؛ چراکه این غیرممکن است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: تفکر غربی ها سلطه گری، خود بزرگ بینی، قلدرمآبی و همفکری با صهیونیست است و به همین دلیل نمی توان با آنان ارتباط مثبت داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: تهاجم نظامی، تهاجم فرهنگی، تهاجم اقتصادی، تهاجم سیاسی و ... از قرون گذشته از سوی غربی ها آغاز شده و ما به خوبی آنان را شناخته و به درستی در مقابل آنان ایستاده ایم.

*امروز آمریکا بعد از برجام به دنبال مباحث موشکی است

این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: امروز غرب پس از برجام به مباحث موشکی پرداخته که نشان دهنده تفکر آنان است؛ چراکه طبیعت این حکومت ها، خودبزرگ بینی و سلطه گری است و این مباحث با روح آنان عجین است.

معظم له اظهار داشتند: باید با مطالعه مناسب، معارف، اصول و شاخص های انقلاب را به دست آورده و در حفظ آن کوشا باشیم.

ایشان تأکید کردند: حفظ انقلاب احتیاج به میدان آمدن و در صحنه بودن دارد و باید همانند سید حسن نصرالله عمل کرد.

*ارتباط حوزه و دانشگاه بسیار مهم است

این مرجع تقلید ابراز داشتند: ارتباط حوزه و دانشگاه بسیار مهم است؛ چراکه در آن عناصر خوب، دلسوز و متعهد زیاد است و باید همانند دو بال پرنده در کنار هم باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: حوزه باید در مقابل مباحث غیراسلامی و غیرانقلابی شجاعانه به میدان آمده و سخن بگوید.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به فعالیت های ضد شیعی عربستان سعودی، تصریح کردند: امروز موضوع حج برای ما بسیار مهم است و مسلما رهبر انقلاب برای این کار چاره اندیشی می کنند؛ اما برای ما قابل تحمل نیست که آنان برای ما اینگونه رفتار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار