اختصاص چهل ميليون يورو به فاز چهارم خط آهن هرات

مقامات محلی مي‌گويند كه كشور"ايتاليا" چهل ميليون يورو را بخاطر تكميل فاز چهارم خط آهن هرات اختصاص داده است.

اختصاص چهل ميليون يورو به فاز چهارم خط آهن هرات
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، "جیلانی فرهاد" مسئول دفتر مطبوعاتی والی هرات می‌گوید كه "لوچینوپیزوتی" سفیرایتالیا در كابل كه به ولایت هرات سفرنموده است در دیدار با "محمد آصف رحیمی" والی این ولایت با اعلام این مطلب گفت: بدین ترتیب مجموع كمك‌های وعده داده شده كشورش بخاطر احداث خط آهن "هرات ـ خواف" به هفتاد میلیون یورو می‌رسد.

به گفته وی قرارداد این كمك بزودی میان وزرای خارجه ایتالیا و مالیه افغانستان  دركابل به امضا برسد.

"محمد آصف رحیمی" والی هرات از اعلام همكاری ایتالیا بخاطر تكمیل این پروژه زیربنایی قدردانی نمود و تاكید كرد كه با احداث خط آهن وضعیت اقتصادی و صنعتی هرات دگرگون خواهد شد.

این در حالیست كه كشور ایتالیا در بخش توسعه‌ی میدان هوایی نیز همكاری دارد و در حال حاضر روند آموزش و تربیت كادر فنی میدان هوایی با كمك مربیان ایتالیایی جریان دارد.

"لوچینوپیزوتی" سفیر ایتالیا كه دوره ماموریتش درافغانستان به پایان رسیده است در این دیدار همچنان از علاقه‌مندی تجار و فعالین اقتصادی كشورش بخاطر سرمایه گذاری در بخش های صنعت و اقتصاد ولایت هرات خبر داد.

از سوی دیگر"عبدالغفارجمشیدی" معاون ریاست خارجه كه در این دیدارحضور داشت از اعلام حمایت جدید ایتالیا استقبال نمود و تاكید كرد كه تلاش‌ها بخاطرتكمیل مراحل اول و دوم خط آهن در داخل خاك "ایران" نیز جریان دارد.

قابل ذكر است كه كشور ایتالیا پیش از این نیز "سی میلیون یورو" بخاطر احداث خط آهن هرات وعده داده بود.

قرار است بسته كمكی جدید این كشور بیشتر روی نظارت از پروژه و مصئونیت خط آهن به مصرف برسد.

خط آهن هرات خواف كه ازچند سال بدینسو در دست احداث است، بدلیل نبود بودجه و منابع مالی كار آن به كندی پیش میرود.

قرار است با استفاده از بسته كمكی جدید كشور ایتالیا این پروژه زیربنایی تكمیل و برای نخستین بار كشورمان به خطوط راه‌آهن اروپا وصل شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار