منادی سفیدان مطرح کرد

اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد برونگرا و درونزا نه اقتصاد تهران‌گرا

عضو کمیسیون آموزش گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد برونگرا و درونزا، و استفاده از امکانات درونی کشور نه اقتصاد تهران‌گرا یا مرکزگرا.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز با تبریک سال نو به همه مردم ایران و همکاران خود در ادامه گفت: طلیعه سال نو و پیام مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل برای حوزه اقتصادی و مقاومتی در جریان افتاد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه اقدام برای معیشت مردم دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است در ادامه بیان کرد: دغدغه 10 سال اخیر مقام معظم رهبری درحوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد کشور است و تاکید ایشان سالها بر اجرای اصل مترقی 44 قانون اساسی بوده و اجرا نکردن این اصل و مثله نمودن آن ضایعات زیادی دربر داشته است.

نماینده مردم تبریز از جمله این ضایعات را ماشین‌سازی تبریز دانسته که در حال اضمحلال است،‌در ادامه اظهار داشت: در اول انقلاب قانونگذاران حکیم قانون اساسی قوانین خوبی را به تصویب رساندند و بیش از 98 درصد مردم ایران به آن رای دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد برونگرا و درونزا، نه اقتصاد تهران‌گرا یا مرکزگرا .

منادی سفیدان با بیان اینکه درونگرا یعنی از امکانات درونی کشور و استان‌ها استفاده شود در ادامه گفت: مثلا آذربایجان در هنر موسیقی و سنت هایش می تواند بسیار پردرآمد باشد ولی هر دو این موارد مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته و این برخلاف اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطرنشان کرد: اجرای اصل مترقی 15 و 19 قانون اساسی لازمه توسعه همه استان‌هاست و استفاده حاکمیت از ظرفیت همه قومیت‌ها و اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی برای این امر ضروری است.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: براساس اصل 19 قانون اساسی همه مردم ایران از هر قومی که باشند از حقوق برابری برخوردار هستند و هر استان و قومی در کشور از استعدادهای خاص اقتصادی و تولیدی  برخوردار است.

وی در ادامه گفت: آقای رئیس جمهور قول داده‌ بودید که در تبریز فرهنگستان زبان و ادبیات تاجیک ایجاد کنید ولی این اتفاق نیافتاده است، از دولت می خواهم که استعدادهای آذربایجان را نادیده نگیرد . وقتی که 57 کشور اسلامی تبریز را برای سال 2018 بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نظر می‌گیرند، چرا دولت به فکر پذیرایی و میزبانی در خور کشورمان نیست؟

منادی سپیدان ادامه داد: دولت باید بودجه مناسب برای توسعه هتل‌های تبریز در نظر بگیرد. مقام معظم رهبری فرمود آذربایجان سر ایران است و تبریز مغز آن بر همین اساس از جناب آقای دکتر حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان ایران می‌خواهم که برای شکل‌گیری فرهنگستان زبان ترکی کمک کنند تا این از زبان با قدمت 7 هزار ساله حمایت شود.

منادی سفیدان ادامه داد: آذربایجان سرزمین فرهنگ و ادب است. پروین اعتصامی و نظامی ار دیار ما هستند. این مردم در زمان مشروطه مجاهدت ها کردند و پس از به توپ بسته شدن مجلس اول در تهران، ده ماه مردم تبریز در محاصره بود و ایستادگی کرد و بسیاری از مردم تبریز جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم تبریز خاطر نشان کرد: در مجلس دوم در جلسه ششم برای پاسداشت اقدامات مردم تبریز در ایجاد دموکراسی در سال 1297 شمسی چنین تصویب کردند که جنابان ستارخان و باقرخان نخستین تلاشگران برای آزادی مردم ایران از چنگال استبداد هستند.

 وی در پایان خطرات نابودی زیست‌محیطی دریاچه ارومیه را برشمرد و از دولت خواست که برای احیای دوباره این دریاچه اقدامات مناسب را انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، نمایندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار