لرستان؛

انجام یکهزار ماموریت اورژانس نوروزی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعطیلات نوروزی امسال یکهزار ماموریت اورژانسی در استان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ساکی افزود: مرکز فوریت های پزشکی لرستان در قالب برنامه بسیج سلامت نوروزی از 27 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین 222 مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی شهری، 317 مورد حوادث ترافیکی جاده ای، 225 ماموریت حوادث غیر ترافیکی و 539 مورد امدادرسانی به بیماران انجام شده است.

وی گفت: همچنین توسط عوامل فوریتهای پزشکی استان 195 بیمار به مراکز درمانی داخل استان، 40 نفر به خارج از استان اعزام و 68 مورد نیز بین مراکز درمانی جابجا شده اند.

ساکی افزود: تیم های بهداشتی و درمانی مستقر در ایستگاههای سلامت سه هزار و 268 نفر را که برای درمان مراجعه کرده بودند بطور رایگان ویزیت کرده و 65 نفر از آنها را نیز که نیاز به مراقبت های بیشتری داشتند با آمبولانس به مراکز درمانی سطح استان اعزام کردند.

رئیس دانشگاه در بحث خدمات اورژانس هوایی نیز گفت: در طول ایام تعطیلات نوروزی هشت ماموریت اورژانس هوایی نیز انجام گرفت که از این تعداد پنج مورد مربوط به نجات زنان باردار ساکن در مناطق محروم و سخت گذر استان و سه مورد نیز مربوط به سقوط از ارتفاع بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ایام تعطیلات نوروزی 9 ایستگاه سلامت در سطح استان دائر نمود که بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و مسافرین نوروزی بودند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.