ساری،

تخریب واحد های مسکونی حریم رودخانه نیازمند اعتبار

برای خرید و تخریب واحد های مسکونی ٬ در حریم و بستر رودخانه ها ی مازندران اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از ساری٬ مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: خریداری و تخریب واحد های مسکونی ساخته شده در حریم و بستر رودخانه های مازندران نخستین طرحی بود که درقالب طرح جامع سیلاب در مازندران تصویب شد که برای اجرای کامل نیازمند اعتبار مناسب است.

احمدی: با بیان اینکه اجرای این طرح از سال ۹۳ در استان آغاز شده است٬ افزود: این طرح ۳ ساله است و در مجموع ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار به طرح جامع سیلاب در مازندران اختصاص یافته است.

وی گفت: ۵۰ درصد این اعتبار در سال ۹۳ تحقق یافت که بنیاد مسکن با شناسایی ۱۲۹ واحد مسکونی در حریم و بستر رودخانه های استان آنها را خریداری و تخریب کرد.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران افزود : ابلاغیه ۴۴ میلیارد تومان اعتبار سال ۹۴ در دست است٬ اما متاسفانه این اعتیار تاکنون صد در صد تحقق نیافت .

وی : با بیان اینکه این واحد های مسکونی در سالهای گذشته ساخته شد ٬ گفت: ساخت واحد های مسکونی جدید در حریم و بستر رودخانه های استان ممنوع است و هر گونه صدور مجوز اعتبار قانونی ندارد ٬ به دلیل اینکه یکی از مهم ترین عامل سیل و سیلاب تجاوز به حریم رودخانه ها است که در هفته گذشته شاهد آن در ۵ شهرستان استان بودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.