کارشناسان سازمان ملل در راه ریاض و صنعا/آماده‌سازی بستر مذاکرات یمن

فرستاده سازمان ملل در امور یمن از اعزام کارشناسان بین‌المللی به ریاض و صنعا خبر داد.

کارشناسان سازمان ملل در راه ریاض و صنعا/آماده سازی بستر مذاکرات یمن
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج الجدید، "اسماعیل ولد الشیخ احمد" -- فرستاده سازمان ملل در امور یمن --  از اعزام کارشناسان بین المللی  به ریاض وصنعا به منظور آماده سازی بستر مذاکرات صلح یمن خبر داد.

ولد الشیخ احمد که در حال حاضر در نیویورک به سر می برد با اعلام این خبر گفت: "کارشناسان سیاسی سازمان ملل وارد صنعا و ریاض شدند. آنها قرار است در خصوص از سرگیری مذاکرات با تیم های مذاکره کننده گفتگو کنند. وی افزود: "یک گروه از کارشناسان نیز برای دیدار و گفتگو با مقامات وزارت امور خارجه کویت عازم این کشور می شوند تا به این ترتیب نکات نهایی آماده سازی مذاکرات مورد بررسی قرار گیرد."

وی در خصوص زمان اعزام این کارشناسان ، تعداد آنها و سایر مسائل توضیحی نداد.

فرستاده سازمان ملل همچنین اظهار داشت: "در حال حاضر اقدامات لازم برای برگزاری مذاکرات یمنی- یمنی  با نظارت سازمان ملل در کویت انجام شده است. این مذاکرات با هدف دستیابی به توافق جامع و پایان بخشیدن به جنگ  در یمن از 18 آوریل(30 فروردین) آغاز خواهد شد."

در تحولی دیگر، "خالد الیمانی" -- نماینده یمن در سازمان ملل –مدعی شد: "دولت یمن برای پایان دادن به کودتا به کویت می رود.  در صورت حصول اطمینان از بر چیده شدن کامل کودتا برای مذاکرات آمادگی خواهیم داشت."

وی همچنین در ادامه ادعا‌های خود افزود: "اگر برای ما مسلم شود که عاملان کودتا در برپایی آتش بس مصمم هستند و سعی دارند سایر موارد قید شده را در قطعنامه شماره 2216  شورای امنیت اعمال کنند، در خصوص آتش بس دائم مذاکره خواهیم کرد. درصورتی که عاملان کودتا به این شروط پای بند نباشند مسؤولیت شکست مذاکرات متوجه آنها خواهد بود."

الیمانی همچنین با مورد تردید قرار دادن خبر جدایی نیروهای انصار الله از صالح آن را نیرنگی برای فریب دادن جامعه جهانی دانست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار