رئیس جمهور غنی: افغان‌ها باید برگردند و کشورشان را از نو بسازند

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، موضعی سخت و غیرمترقبه‌ای در برابر ده‌ها هزار شهروند این کشور که برای فرار از افغانستان و رسیدن به اروپا، تن به سفری خطرناک داده‌اند، را گرفته است .

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، موضعی سخت و غیرمترقبه‌ای در برابر ده‌ها هزار شهروند این کشور که برای فرار از افغانستان و رسیدن به اروپا، تن به سفری خطرناک داده‌اند، را گرفته است .
"من دلم نمی‌سوزد"، این را آقای غنی در قصرش در کابل به من گفت. او از مردم کشورش خواست تا به این کشور جنگ‌زده برگردند و آن را دوباره بسازند .
اما آیا این حرف‌های آقای غنی در کشوری که ناامیدی از آینده و ناکامی سیاسی در آن در حال افزایش است، خریداری دارد؟
راضی کردن مردم برای ماندن کار غیرممکنی به نظر می‌رسد، آن هم برای کسی که احتمالا یکی از دشوارترین شغل‌های دنیا، یعنی ریاست جمهوری افغانستان، بر عهده دارد
اشرف غنی در سپتامبر ٢٠١٤ و پس از یک انتخابات جنجالی، به عنوان رئیس جمهوری افغانستان سوگند خورد .
جنجال‌های پس از انتخابات سال ٢٠١٤ به تشکیل حکومت وحدت ملی میان آقای غنی و رقیب اصلی او، عبدالله عبدالله شد و آقای عبدالله به عنوان رئیس اجرایی حکومت معرفی شد .
از آن زمان تا اکنون، آقای غنی با یک اقتصاد ضعیف، آمار بالای بیکاری، وضعیت امنیتی خطرناک ناشی از شورش‌گری طالبان و حکومت غیرموثر، که به سبب شراکت مشکل‌دارش با عبدالله عبدالله ضعیف‌تر هم شده، دست به گریبان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار