سفیر کشورمان استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهوری سنگال کرد

عین الله قشقاوی سفیر جدید کشورمان درسنگال، استوارنامه خود را تسلیم آقای مکی سال رئیس جمهوری سنگال کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجی گروه سياسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در آغازین روزهای شروع سال نو 1395 و در یوم الله 12 فروردین مقارن با فرارسیدن سالروزاستقلال سنگال،عین الله قشقاوی سفیر جدید کشورمان درسنگال، استوارنامه خود را تسلیم آقای مکی سال رئیس جمهوری سنگال کرد. 

سفیرجمهوری اسلامی ایران دراین دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور کشورمان وهمچنین پیام تبریک سالروز استقلال سنگال به رئیس جمهور این کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای بسط و توسعه همه جانبه روابط با کشور دوست و اسلامی سنگال اعلام کرد.

قشقاوی دعوتنامه جناب آقای دکتر روحانی خطاب به آقای مکی سال برای دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران را تسلیم وی کرد.

آقای مکی سال هم با تاکید بر اهمیت جمهوری اسلامی ایران و توانمندی های موجود در آن، اراده خود و دولت سنگال را در گسترش همکاریها در تمام زمینه ها ابراز داشت.

وی ضمن درخواست حمایت ایران از برنامه های اقتصادی در کشورش اظهار امیدواری کرد در فرصتی مناسب از جمهوری اسلامی ایران دیدن کند.

کشور اسلامی سنگال با 14 میلیون جمعیت درغرب آفریقا، عضو اتحادیه آفریقا و دیگر سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان همکاریهای اسلامی و نیز رئیس دوره ای سازمان منطقه ای اکواس بوده و عضو غیر دائم شورای امنیت است که مردم آن از دوستداران جمهوری اسلامی ایران هستند.

حضور موثر و فعال شرکتها و سازمانهای ایرانی درسنگال نظیر شرکت ایران خودرو (سنیران اتو)، شیرین عسل، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی و دانشگاه شهید بهشتی که هریک دارای نمایندگی هایی در داکار است حاکی از اهمیتی است که دولت های جمهوری اسلامی ایران و سنگال برای همکاریهای سیاسی، فرهنگی واقتصادی فیمابین قائل هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار