مقتدا صدر به تحصن خود پایان داد

رهبر جریان صدر عراق، از طرفداران خود خواست تا به تحصن خود پایان دهند، ولی در همین حین بر ادامه تظاهرات مسالمت امیر، تا تأیید لیست وزرای جدید نخست وزیر در پارلمان تأکید کرد.

به گزاررش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "سومریه نیوز"؛ "مقتدا صدر" -رهبر جریان صدر عراق- با سخنرانی در خیمه خود در منطقه "الخضراء" گفت: "زمانی که در میان شما حضور یافتم، خواستم تا چند مورد را محقق کنم؛ اول آنکه مردم خواهان تغییر هستند و دوم، خواستم تا با درخواست اصلاحات، نام نیک اسلام را حفط کرده باشیم؛ من جز با تأسی از امام حسین(ع) برای درخواست اصلاحات خروج نکردم."

"مقتدا صدر" تصریح کرد: "برادرم حیدر العبادی، باری دیگر اقدامی شجاعانه را انجام داد و اصلاحات کاملی در کابینه خود به جز در مورد وزارت کشور و دفاع اعمال کرده است؛ این نتیجه اعتراض شما مردم است."

رهبر جریان صدر، از طرفداران خود خواست تا به تحصن خود در منطقه "الخضراء" پایان دهند، ولی در همین حین، از آنها خواست تا هرهفته، پس از اقامه نماز جمعه، برای فشار بر پارلمان به منظور تصویب کابینه پیشنهادی نخست وزیر، به تظاهرات خود ادامه دهند.

او از تمام گروه های سیاسی خواست تا به مسئولیت ملی و عالی خود پایبند باشند و منافع عمومی را در نظر داشته باشند.

"مقتدا صدر" در پایان تهدید کرد چنانچه پارلمان، کابینه پیشنهادی "حیدر العبادی" را تصویب نکند، رأی اعتماد خود از نخست وزیر را پس خواهد گرفت و فعالیت گروه "الاحرار" را متوقف خواهد کرد.

"مقتدا صدر" از روز 27 مارس تاکنون، با ورود به منطقه "الخضراء" بغداد و تحصن در این مکان، خواستار اعمال اصلاحات در هیئت وزیران و موسسات دولتی و نیز تشکیل یک دولت تکنوکرات شده بود.

عصر امروز، "حیدر العبادی" -نخست وزیر عراق- با حضور در پارلمان این کشور، لیست جدیدی از وزرای خود که 16 وزاتخانه را شامل شد به "سلیم الجیوری" -رئیس پارلمان- تحویل داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار