اعلام آمادگی مراکش برای حل تنش با سازمان ملل

در پی اظهار تأسف بان کی مون، مقامات مراکش برای مذاکره با سازمان ملل اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی مراکش برای حل تنش با سازمان ملل
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه مراکش اعلام کرد آماده است درباره بحرانی که در پی اظهارات اخیر بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل درباره صحرای غربی و استفاده وی از لفظ" اشغالگری" پیش آمد، مذاکره کند.

این وزارتخانه اعلام کرد دولت مراکش آماده است تا مذاکراتی "مسئولانه، سازنده و فراگیر" را درباره بحران پیش‌آمده در پی اظهارات "خطرناک" و اقدامات "غیرقابل‌قبول" بان کی مون آغاز کند.
مراکش صحرای غربی را بخشی از خاک خود می‌داند و تأکید دارد تنها حاضر است یک خودمختاری گسترده به این منطقه بدهد و هیچ‌گاه به دولت محلی آن، اجازه استقلال نمی‌دهد.

در بیانیه این کشور آمده اظهارات بان کی مون درباره اوضاع صحرای غربی و استعمال لفظ اشغالگری "عامدانه" و "اقدامی بی‌سابقه" و "غیرقابل‌توجیه" است که هدف آن تحریف ماهیت درگیری‌ها است.

این بیانیه یک روز پس از اظهار تأسف بان کی مون درباره استفاده از لفظ اشغالگری صادر شد. وی در این بیانیه اعلام کرد از اظهارات وی سوءبرداشت شده است.

سخنان بان کی مون باعث شد مراکش سطح روابط خود را با سازمان ملل تا حدود زیادی کاهش دهد و صلحبانان خود را از هیات‌های این سازمان خارج کند.

در همین حال دولت الجزایر نیز از فرانسه خواست تا حق این کشور در تعیین سرنوشت ساکنان صحرای غربی را تأیید کند.

رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی‌اش گفت کشورش همچنان امیدوار است دولت فرانسوا اولاند برای حل مساله صحرای غربی در چارچوب قوانین بین‌المللی و احترام به بیانیه‌های سازمان ملل در قبال پایان استعمارگری، کمک کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار