کرمان؛

میلاد فاطمه زنی به بزرگی آنچه در تصور نگنجد/ فاطمه فاطمه است

امروز 20جمادی الثانی وروزی است که به روایت تاریخ اسلام درچنین روزی چشم پیامبر اسلام به روی دختری آسمانی وهدیه ای الهی روشن شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، فاطمه(سلام الله علیها) بزرگ بانویی است که تاریخ اسلام مانند وی ندیده است، زنی که با آمدنش به این کره خاکی سرنوشت جهان عوض شد!

پیامبر اکرم(ص) مدتها بود که توسط مشرکان مکه مورد استهزا وطعنه واقع شده بود و دشمنان اسلام وی را ابتر و بدون دنباله می خواندند تا اینکه خداوند در سال پنجم بعثت( البته نزد برخی علما در تاریخ دو سال قبل از بعثت ویا سال پنجم بعثت اختلاف است) چشمان رسول خاتم را با دیدن دختری روشن کرد که بعدها از نسل وی سلسله امامت ودر روی کره زمین تا روز قیامت فرزندان وی بوجود آمدند.

میلاد فاطمه در شهر مکه ودرحالی رخ داد که پیامبر اسلام از طعنه وآزار مشرکان در امان نبود ،شان نزول سوره کوثر در همین زمان بود وبه عبارتی خداوند بااعطای فاطمه مشت محکمی بردهان تمام یاوه گویان دنیا تا روز قیامت زد.

فاطمه (سلام الله علیها) زنی بود که درگفته ائمه وبزرگان از ایشان به حورا انسیه یعنی زن بهشتی که انسان شده نام برده می شود.

از سوی دیگر ایشان مادر ائمه وبانی ایجاد نسل سیادت هستند ونسل آنهایی که پیامبر را ابتر وبدون دنباله خطاب می کردند قرن های قبل از میان رفته است.

فاطمه دارای القاب زیاد وصفات بی نظیری است که امام خمینی (ره) که ایشان نیز متولد امروز هستند در شان دختر پیامبر می فرماید: تمام خاصه های انبیا در وجود مبارک زهرا قرار دارد وبی شک اگر وی مرد بود نبی می شد، تمام خصوصیات یک انسان والا وکمالات انسانی در وجود این بانوی بزرگ نهفته است.

پیامبر وعلی (علیهما السلام) همواره به ستایش مقام این زن بزرگ پرداخته اند، ام ابیها، میوه دل پیامبر، مایه آرامش پدر، این صفات از قول پیامبر در شان فاطمه گفته شد و علی (ع) نیز بارها وبارها به ستایش ایشان پرداخته ومی گفت: فاطمه خوب مددکاری برای اطاعت خداوند است.

امام علی که در نزد بزرگان دنیا دانشمند وخطیبی بزرگ شناخته شده است وافرادی چون جرجی زیدان، شریعتی ،ولتر ،توماس کارلایل در وصف او سخنها گفته و در حیرت شخصیت ایشان هستند.

حال ایشان خود برای سخن گفتن ومثال آوردن گاهی از وجود مبارک زهرا(س) کمک می گرفته و از ایشان الهام می گرفتند.

فاطمه(س) نه تنها دختر وهمسری نمونه که مادری بزرگ بود آموزه های ایشان بود که از زینب(س) زن که نه شیرزنی ساخت که تاریخ کربلا را برهم زد و از عاشورا نهضتی ساخت که تا پایان دنیا پررنگ تر از قبل دیده می شود.

فاطمه سلام الله علیها کمتر بین علما ومردم دنیای اسلام شناخته شد وحتی گمنام بودن قبر ایشان طعنه ای به دنیا برای نشناختن قدر وجودی ایشان وبه عبارتی نامحرم بودن به معرفت ایشان است.

به قول استاد شریعتی هرچه در وصف فاطمه بگوییم را رهاکنید بهترین بیان این است که فاطمه فاطمه است ...

فاطمه زن که نه بزرگ مردی بود که درس های زیادی به مسلمانان داد درس پایداری در راه ولایت بزرگ ترین درسی بود که ایشان با هدیه کردن پاره جگرش وهدیه کردن جسم مقدسش به پیشگاه الهی به مردم دنیا داد، درس شجاعت و نهراسیدن از استکبار درسی بود که در واقعه دست بستن علی به دنیا داد، درس زنانگی بدون لغزش، درس حیا در برابر نامحرمان وهزاران درسی که ایشان تنها در 18سال عمر پربرکت اما کوتاهش به دنیا وزنان داد .

میلاد بزرگ زن هستی وکسی که ملقب به سیده النسا العالمین است برتمام مادران وزنانی که به اندیشه های بزرگ فکر می کنند ، مبارک باد.

به تو سلام می کنم مادر ودر برابرت تمام قامت می ایستم فدای نام مقدس و مهربانت وسلام برتو روزی که به دنیا آمدی و روزی که از دنیا رفتی و روزی که در قیامت ما گنهکاران امت پدرت را شفاعت می کنی.

مرضیه السادات حسینی

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
گزارش بسیار جالبی در مورد حضرت فاطمه زهرا بود کاش ما پیروانش کمی تنها کمی به راه و روش زندگی آن حضرت بیندیشیم و از زود قضاوت کردن حد اقل خود داری کنیم .
آخرین اخبار