کرمانشاه؛

حضور شش هزار گردشگر در تکیه معاون الملک کرمانشاه

مدیر پایگاه میراث فرهنگی تکیه معاون الملک کرمانشاه گفت: تکیه معاون‌الملک تاکنون پذیرای بیش از شش هزار گردشگر نوروزی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  علیرضا برشاهی اظهارکرد: از ابتدای تعطیلات نوروز 95 تا پایان روز گذشته (هشتم فروردین) مجموعا شش هزار و 157 نفر از مجموعه تاریخی فرهنگی تکیه معاون الملک بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تنها مختص به ایام نوروز نیست، گفت: درب کلیه موزه ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه در تمامی طول سال به روی گردشگران و مسافرین باز است.
وی خاطرنشان کرد: مسافرین نوروزی سفیران خوبی هستند که پس از بازدید از شهرها و اماکن تاریخی می‌توانند به تبلیغ چهره به چهره در خصوص آن مناطق سفر کرده خود بپردازند.

برشاهی یادآور شد: هرساله بعد از ایام نوروز و به ویژه در اردیبهشت ماه به دلیل مطلوب بودن آب و هوا در کلیه نقاط کشور شاهد حضور تورهای گردشگری خارجی در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه هستیم.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تکیه معاون الملک از جمله آثار زیبا و باشکوه است که از دوره قاجاریه در کرمانشاه به یادگار مانده است.

وی خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی در بافت قدیم شهر کرمانشاه در خیابان شهید «حدادعادل» واقع شده است. تکیه معاون الملک در سال ۱۲۸۰ توسط حسن معينی ملقب به معاون الملك بنا شده و در آن زمان در این تکیه مراسم مذهبی برگزار می‌شده است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: گردشگر ، چشمگیر ، تکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار