ساری،

10درصد روستاهای مازندران مقصد گردشگران

مدیرکل امورروستایی وشوراهای استانداری مازندران، از شناسایی حدود 300روستای نمونه وهدف گردشگری این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جان اله عبدی درحاشیه بازدید از مناطق گردشگری بخش امامزاده عبداله آمل گفت: تعداد مناطق وروستاهای پایلوت گردشگری در نوروز پارسال حدود 56 روستا بوده که با تمهیدات اندیشیده شده درماه های گذشته و معرفی روستاهای گردشگری ودارای ظرفیت پذیرش مسافران از سوی دهیاران، این مناطق پس از بررسی وتایید به مسافران معرفی شد.

وی افزود: هرچند از رامسر تا گلوگاه بیشتر روستاهای مازندران دارای جاذبه های طبیعی وگردشگری فراوانی وجود دارد، اما شاخص های درنظر گرفته شده، تاکنون حدود 300روستا دارای ارزش میزبانی از مسافران تشخیص داده شد.

مدیرکل امورروستایی وشوراهای استانداری مازندران، به افزایش ظرفیت و اقامت حدود 10درصدی مسافران وگردشگران نوروز امسال در روستاهای نمونه گردشگری استان اشاره کرد و ادامه داد: از آغاز تعطیلات نوروز95 تاکنون بیش از یک میلیون و 300هزار نفر در روستاهای مازندران بیش از یک تا دو شب اقامت داشتند.

عبدی به دلایل استقبال مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری وروستاهای نمونه مازندران در تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد وافزود: برپایی بازارچه های روستایی شامل تولیدات محلی ودست ساخته های زنان روستایی وفراهم کردن برخی امکانات اولیه رفاهی از سوی دهیاران وشوراها شامل اقامت ارزان در خانه های مسافر با امکانات پخت و پز ، وجود امنیت بالا و میهمان دوستی روستائیان سبب شده گرایش مسافران نوروزی برای سفر به روستاهای استان نیز امسال پررونق تر شود.

وی اضافه کرد: همچنین ساماندهی خانه های خالی روستائی با همکاری بخشداران و دهیاران با نام خانه مسافر در مناطق روستائی مازندران هم سبب شد گرایش مسافران نوروزی به روستاگردی و اقامت در روستاها افزایش یابد.

مازندران بر اساس آمار استانداری بیش از سه هزار روستا و حدود دو هزار دهیاری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار