ادعای وال‌استریت ژورنال:

استفاده هکر ایرانی‌ از گوگل برای نفوذ به سامانه سد نیویورک

یک روزنامه آمریکایی مدعی شد هکر ایرانی برای نفوذ به سامانه سد نیویورک از فرآیند جستجو در گوگل استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ روزنامه آمریکایی‌ وال‌استریت‌ ژورنال مدعی شد یک هکر ایرانی که متهم به هک سامانه کامپیوتری سدی در نیویورک شده از یک فرآیند جستجو در گوگل برای شناسایی نقاط ضعف این سامانه استفاده کرده است.

این فرآیند که با عنوان «Google dorking» شناخته می‌شود به آسانی جستجوی آنلاین نیست؛ اما هر کس که به یک کامپیوتر و اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند با برخی تکنیک‌های خاص این فرآیند را انجام دهد.

مقامات دولت فدرال می‌گویند هکرها از این فرآیند برای شناسایی نقاط ضعف سیستم‌های کامپیوتری در سراسر آمریکا استفاده کرده‌اند.

وال‌استریت ‌ژورنال در ادامه مدعی شد "حمید فیروزی،" که پنج‌شنبه گذشته بوسیله دادستان‌های فدرال متهم شد، به سد بومن‌ در رای‌بروک ایالت نیویورک حمله کرده است. افراد آشنا با موضوع مدعی هستند وی در سال 2013 با استفاده از این تکنیک یک رایانه محافظت نشده را که دروازه‌های سد و دیگر کاربری‌ها را کنترل می‌کرد شناسایی کرد.

ادعا می‌شود فیروزی پس از اینکه نقطه ضعف سامانه را شناسایی کرد با استفاده از ابزاری دیگر آن را هک کرد.

یک فرد آشنا با تحقیقات به وال‌استریت ‌ژورنال گفته است: او صرفا در حال پرسه زنی بود تا اینکه گوگل راه وی را به سوی سد باز کرد.

کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند این روش جستجو که 10 سال است به کار گرفته می‌شود غیرقانونی نبوده و همیشه نیز استفاده‌های منفی ندارد. معمولا "هکرهای کلاه سفید،" متخصصین رایانه‌ای که سامانه‌های کامپیوتری سازمان‌ها را برای شناسایی نقاط ضعف و بر طرف کردن آنها آزمایش می‌کنند، از این روش جستجو بهره می‌برند.

وزارت دادگستری آمریکا پنجم فروردین با ارائه کیفرخواستی علیه هفت ایرانی مدعی شد که این افراد مجری حملات سایبری به ده‌ها بانک آمریکایی بوده و همچنین سعی کرده‌اند که کنترل یک سد کوچک در ایالت نیویورک را در اختیار بگیرند.

دادستان‌های آمریکایی اسامی این افراد را که مدعی شده‌اند برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار کرده‌اند احمد فتحی، حمید فیروزی، امین شکوه، امید جعفرنیا، سینا قیصر، نادر سعیدی و صادق احمدزادگان معرفی کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
هکر از خودش رد پایی جا نمیذاره حتی اگه از دستش در بره فقط آی پی ذخیره میشه اونا چجوری اسم و عکس شون و پیدا کردن اونم 7 نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
اسمشونو نزارید دهنشون سرویس میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
بعید است چنین اتفاقی توسط ایرانیان صورت گرفته باشد اگر صحت داشته باشد باید دست مریزاد گفت مردم هنوز داستان استاکس نت را فراموش نکرده اند که اوباما ورژیم صهیونیستی مستفیماّ در آن دخیل بودند، از قدیم گفته اند جواب های هوی است، گرچه اینها همه بهانه است آمریما دنبال این است که پولهای بلوکه شده ایران را ببلعد و به تعهدات هسته ای خویش عمل نکند، ایکاش ایران گام به گام در توافق هسته ای عمل میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
اسراییل و آمریکا این همه ترورمیکنن هک کردن یک چیزبسیارکوچیکی هست ولی تاحالا نشده یکبار اعتراف کنن که یکی از این کارها رو انجام دادن اونوقت ما یک هک کریم......؟؟!!!
United States of America
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
حمله به برخی مراکز عملا بی دفاع و غیرحاکمیتی، تحت هر عنوانی که باشد چه هک کردن سیستم یک سد (به جز در مواردی که با هدف جاسوسی تکنولوژیک انجام می شود)، یا مراکزی مثل سفارتخانه ها که امنیت آنها با کشور میزبان است و عملا هیچ امکانات دفاعی ندارند، کاری به شدت غیراخلاقی است. و البته نقطه ضعف اصلی اینگونه حملات، عملیات مقابله به مثل است و وقتی کشوری که سیستم عامل های ما از آنجا می آید، قطعات اصلی کامپیوترهای ما از آنجا می آید، نرم افزارهای مربوط به این سیستم ها تماما از آنجا می آید به عنوان حریف ماست باید پذیرفت که احساس خطر آنها نسبت به فعالیتهای سایبری ایران، می تواند منجر به ایجاد یک سیستم امنیتی خاص برای دوران جنگ علیه ما شود که این مساله برای امنیت ایران به شدت خطرناک است. بنابراین بهتر است در هک کردن به اینگونه مراکز حمله نشود و دوم اینکه طوری این کار انجام شود که ردی از آن باقی نماند تا منجر به اقدامات مقابله به مثل علیه ایران گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
آقای امریکا نشین میشه حرف مفت نزنی
ما حریف اونها نیستیم
هارت و پورت الکی نکن
یه جوری صحبت میکنی که هر کی ندونه در مورد کی صحبت میکنی فکر میکنه چه خبره
ما حتی جزوِه آموزشی اونها رو هم نداریم و برای خریدش باید دلار بدیم و بخریم
پس لطفا حرف مفت نزن
و اونها این بازی رو برای برداشتن از پول های بلوکه شده راه انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
ماشالله هکرها ایران
Canada
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
اگه از این روش استفاده کرده باشه خیلی مبتدیانه بوده و اینکه سایت اون سد بدرستی برای موتورهای جستجو بهینه نشده و یه سایت درپیت بوده که یه اسکریپت که اکسپلویت داشته و هکر هم بطور اتفاقی و رندوم با گوگل دورک پیدا کرده و با هویج هم دیتابیس رو زده البته اینها رو با توجه به مطالبی که دراین خبرخوندم دارم میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
امریکایی های بز دل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
بهتره الکی ذوق نکنیم چون اونا از روی سیاست دارن هندونه زیر بغل ایرانی ها میزارن که بعدش بتونن پول از ما به عنوان غرامت بگیرن ((همون پول هایی که قراره به ایران بدن رو واسه خودشون بر میدارن))
ولی یه سری تازه افتخارم میکنن ک کار ایرانی بوده باشه
اینجاست ک شاعر میگه: تو مو میبینی و من پیچش مو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
این اطلاعات رو همون جاسوس امریکایی آلن گودمن که وارد ایران شده بود و مورد استقبال دانشگاههای ایران قرار گرفته بود تکمیل کرده و برده امریکا ... لطفا اطلاع رسانی کنید
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
در چنین زمانی و جنگهای الکترونیکی و سایبری ما نیازمند ایجاد یک ارتش گسترده سایبری هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
اگه واقعا این کارو کرده باشن که دمشون گررررررررررررم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
چه قشنگ اسم همه رو گفتن! اینا نباید ناشناس بمونن؟
آخرین اخبار