کری: تبلیغات انتخاباتی جمهوری‌خواهان برای آمریکا "شرم آور" است

وزیر امور خارجه آمریکا شعارهای حزب جمهوری‌خواه را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرم آور توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، درباره اظهارات "دونالد ترامپ" و "تد کروز،" دو نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور، اظهار داشت: به عقیده من برخی موضوعات مطرح شده، واضح است که آنچه روی می دهد برای کشور ما شرم آور است.

در واقع وی به درخواست دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود همه مسلمانان به آمریکا، توجیه وی برای شیوه شکنجه موسوم به غرق مصنوعی و نیز پیشنهاد تد کروز در مورد نظارت بر محله های مسلمان نشین اشاره دارد.

کری گفت: مسئولان دیگر کشورها این سخنان را باور نمی کنند، آنها شوکه شده اند و نمی دانند این موضوعات آمریکا را به کجا هدایت می کند. وی افزود: این موضوعات ذهن آنها را در قاطعیت ما و قابل اعتماد بودن ما مخدوش می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا دسامبر گذشته نیز اعلام کرده بود پیشنهاد دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود همه مسلمانان به آمریکا امنیت ملی این کشور را به خطر می اندازد.

بر اساس نظر سنجی دانشگاه "کینیپیاک" که اواخر دسامبر منتشر شد، نیمی از افراد شرکت کننده در نظرسنجی از اینکه احتمالا ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، "خجالت زده" می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
همه اعمال دمکراتها و جمهوری خواهان امریکا شرم اور است نمونه ان برجام است . قبل از اینکه ایران با امریکا و ... وارد مذاکره بشود مثل سگها حار واق و واق میکردید ، بعد از برجام هم مثل سگها حار واق واق میکنید که تحریمها همچنان باقی و ... است . میاییم طرفتان واق وقتشان به راه است دور هم می شویم باز واق و واق میکنید . چون بیماری حاری دارید ما چاره ای جزء مرگ بر امریکا گفتن نداریم . مرگ بر امریکا
آخرین اخبار