تبریز؛

برنامه های نوروزی ارس بازار محور است

قائم مقام ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس گفت: برنامه های نوروزی این سازمان در سایه توجه ویژه به ظرفیت بازار و اصناف جلفا، بازار محور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ داداش زاده افزود: برخلاف سال های گذشته در نوروز امسال فرصت مناسب برای بازدید مسافران از بازار جلفا در کنار برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه خرید از بازار متنوع جلفا یکی از مهم ترین انگیزه های سفر گردشگران به منطقه آزاد ارس در تعطیلات نوروز است، اضافه کرد: با این تدبیر رضایتمندی گردشگران نوروزی حاصل و زمینه رونق اقتصادی منطقه فراهم شد.

وی افزود: در همین راستا برگزاری بسیاری از ویژه برنامه های نوروزی ارس به داخل بازارهای جلفا کشانده شد تا به این ترتیب گردشگران بهترین استفاده را از زمان برای استفاده از برنامه های فرهنگی و هنری و حضور در بازار داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بازار و فضای کسب و کار خرد در منطقه آزاد ارس نوپا است اما روز به روز رفتار و منش بازاریان در مواجهه با گردشگران پخته تر شده و به تدریج بازار جلفا خود را به عنوان یکی از مولفه های اثرگذار در جذب گردشگر به ویژه در ایام نوروز تثبیت کرده است.

داداش زاده افزود: در تعریف برنامه های مختلف برای نوروز 95، هر یک از اعضای ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس خود را به جای گردشگر نوروزی قرار دادند و قرار گذاشتیم در تعریف یک بسته مسافرتی دو یا سه روزه امکان استفاده مهمانان از همه ظرفیت ها به ویژه بازار لحاظ شود و علاوه بر متنوع سازی برنامه ها از خستگی آنان جلوگیری شود.

وی ابراز رضایتمندی مستقیم و غیرمستقیم گردشگران و مهمانان نوروزی ارس از برنامه ریزی ستاد تسهیلات سفر نوروزی ارس را موید این ادعا دانست و گفت: راز حاصل شدن این توفیق تاکید بر ارتقای خدمت رسانی به گردشگران است.

وی افزود: شعار محوری ستاد تسهیلات سفر کشور 'نوروزی شاد با سفری ایمن' است و این شعار در کمیته امداد و نجات ستاد نوروزی منطقه آزاد ارس عینیت پیدا کرده است.

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با یک محدوده متصل در جلفا، یک محدوده منفصل در نوردوز (مرز امنستان) و دو محدوده منفصل در شهرستان خداآفرین پذیرای گردشگران نوروزی است؛ بازار جلفا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این سازمان جایگاه ویژه ای در میان مسافران ارس دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار