جان کری: داعش همچنان یک تهدید خطرناک برای کشورهای درگیر جنگ است

وزیر خارجه آمریکا گفت اروپا باید فورا با تروریسم مقابله کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت بمب گذاری انتحاری اخیر داعش در بروکسل اهمیت و فوریت رویارویی اروپا با افراطی گری را افزایش داد.

 کری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس اگفت: واشینگتن هدایت ائتلاف حملات هوایی به داعش را در سوریه و عراق به عهده دارد؛ اما حملات اخیر داعش در بروکسل، یادآوری دردناک از این نکته است که داعش همچنان یک تهدید خطرناک برای کشورهای درگیر جنگ است.

وی تصریح کرد: من بر این باورم که همه از این موضوع نگرانند؛ زیرا اکنون جنگجویان خارجی از سوریه یا دیگر کشورها بازگشته اند. ما در حال بررسی های کامل تری بوده ایم. ما با مقامات بلژیک در همکاری هستیم تا خلأ هایی را که از آنها آگاهیم، پر کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فوریتی برای جلوگیری از بروز حملاتی نظیر پاریس یا بروکسل در اروپا وجود دارد یا خیر گفت: فوریت این اقدام بسیار جدی است. به طور واضح چنین فوریتی وجود دارد.
 کری افزود: نخست وزیر بلژیک ( شارل میشل) به طور خیلی شفاف گفت که آنها می دانند که به بررسی این مسائل نیاز دارند و امیدوارند از عهده این مشکل برآیند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار