معرفی زوج‌های ورزشکار؛

اردوی تیم ملی گلبال و آشنایی برای یک ازدواج شیرین

امیر طاها پسر 3 ساله حاصل ازدواج دو ورزشکار کم بینا در رشته گلبال است.

به گزارش   سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد سلیمانی قهرمان کم بینای رشته گلبال و وزنه بردار سابق در سال 88 با بانوی ورزشکاری از رشته گلبال ( سلیمه جلیلوند) ازدواج کرده است.

محمد سلیمانی متولد 13 آبان 1358 در اصفهان است و ورزش گلبال را از سال 78  آغاز کرده است.

 وی در اردوهای تیم ملی با برادر همسرش ( محسن جلیلوند) سفرها و اردوهای مشترک زیادی داشت و رفت و آمد‌های مکرر منجر به  آشنایی وی با سلیمه جلیلوند شد و این دو با هم ازدواج کردند.

 *تغییر رشته ورزشی به علت مصدومیت

 سلیمانی از سال 87 وزنه برداری را  آغاز کرد و موفق شده بود در سال 88  مدال طلا  را در رقابت‌های جهانی آمریک و در سال 89 ، دو مدال نقره در ماراش ترکیه و در سال 90 دو مدال نقره در بازی‌های نابینایان ترکیه  و در سال 91 دو مدال نقره در رقابت‌های آمریکا  کسب کند.

 وی به سبب مصدومیت در سال 91 از وزنه برداری کناره گیری کرد و به رشته اصلی خود گلبال روی آورد.


 محمد سلیمانی در مورد ازدواج خود با جلیلوند  گفت: در ازدواج‌های ورزشکاری هر دو ورزشکار همدیگر را بهتر و بیشتر درک می‌کنند و به سبب اینکه یک یا دو هفته در اردو هستیم کسی باید باشد که این شرایط را درک کند یا کوچکترین مساله مرتبط با ورزش را در نظر بگیرد مثل تغذیه، خواب درک متقابل و زندگی، زناشویی، همه این مسائل باید طوری کنار هم چیده شوند که بتوان هم به زندگی حرفه‌ای ورزشی و هم زندگی زناشویی رسید بنابر این نوع ازدواج را به دیگر ورزشکاران توصیه می‌کنم .

سلیمانی همچنین با اشاره به خاطره مشترک ورزشی خود با همسرش گفت: سفرهای زیادی با همسرم داشتیم، بیشتر سفرهایمان خارجی بود ولی یکبار که در تهران هر دو اردو داشتیم ،من در محل تمرین وزنه برداری بودم و همسرم در هرندی تهران تمرین داشت. در آن روز به علت  تمرینات زیاد خسته شده بودم مربی‌‌ام گفت اگر بتوانی  وزنه 260 را بزنی اجازه می‌دهم که برای دیدن همسرت بروی و توانستم برای نخستین بار رکورد 260 را زده و عصر به جای تمرین به دیدن همسرم بروم.

بنابراین گزارش  سلیمه جلیلوند‌ متولد 30 شهریور 1367 در قزوین است و ورزش گلبال را از سال 84 آغاز کرد و در مسابقات انتخابی تیم ملی  نیز بود.

وی در اردوهایی که به همراه همسرش شرکت داشت توانست با درک متقابل زندگی مشترک خود را در سال 1388 آغاز کند و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر سه ساله به نام امیر طاها است.

سلیمه جلیلوند‌ به عنوان ورزشکار کم بینای گلبال در سال 85 برای مسابقات آسیایی بزرگسالان مالزی انتخاب شده بود که در این  مسابقات  تیمشان نایب قهرمان شدند .

همچنین در سال 86 موفق به کسب مقام ششم در مسابقات جهانی برزیل، و در سال 86 موفق به کسب یک مدال برنز در مسابقات بین المللی اسپانیا و در سال 88 نایب قهرمان مسابقات مالزی و در سال 89 قهرمان تورنمنت‌ سوئد شده است.

* تفاهم در ازدواج‌های ورزشکاری بیشتر است

سلیمه جلیلوند‌ با اشاره به معایب و محاسن  ازدواج‌ ورزشکاری گفت: همسرم را خوب درک می‌کنم و می‌دانیم که چه زمان‌هایی تمرین داریم و وی نیز مرا درک می‌کند زمانی که من به تمرین می‌روم همسرم مسئولیت نگهداری از پسرمان را به عهده  می‌گیرد.

وی با توجه به هم رشته بودن ورزشی با همسرش افزود: یکی از معیارهای من قبل از ازدواج، ورزشکار بودن همسرم بود که در مقایسه با دیگر ازدواج‌ها مشکلات اندکی داریم و برای همه دختران ورزشکاری که می‌خواهند توسط همسر درک شوند توصیه می‌کنم با یک ورزشکار ازدواج کنند .

وی بهترین خاطره مشترک ورزشی خود و همسرش را مدال گرفتن می‌داند .

انتهای پیام/

برچسب ها: گلبال ، سلیمانی ، جلیلوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار