آبادان؛

2اختصاص دادن میلیارد دلار سالانه به طرح مقام معظم رهبری

مقرر شده است سالانه 2 میلیارد دلار برای طرح مقام معظم رهبری اختصاص یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : با توجه به اعتبارات خاص برای مسئله آب در برنامه و با توجه به وضعیت ویژه استان در خصوص اب مقرر شد این اعتبار به طرح مقام معظم رهبری اختصاص یابد.

 دکتر محمد باقر نوبخت با اشاره به اینکه هم اکنون 6 هزار میلیارد تومان در حساب وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده در استان خوزستان است افزود : 100 میلیارد تومان هم برای احیای کارون ، 50 میلیارد تومان برای ساماندهی خرمشهر و 30 میلیارد تومان برای خارج کردن کشتی های غرق شده (مغروقه ) در رودخانه های استان اختصاص یافته است.

وی گفت: ردیف توسعه پایدار استان غیر ردیف های جاری و هزینه ای و ردیف های تملک دارایی است که 100 میلیارد تومان برای استان کنار گذاشته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای توسعه صادرات غیر نفتی در بودجه 95 خبر داد وافزود : ما باید تولیدات را به سمت صادرات پیش ببریم و صندوق نواوری و شکوفایی هم به محصولات دانش بنیان و توسعه آن کمک می کند.

دکتر نوبخت گفت : اقدامی که در جهت اقتصاد مقاومتی با رویکرد صادرات لازم است صورت گیرد این است که ظرف یک ماه آینده شناسنامه ایی از واحدهای نیمه فعال در جهت بهره برداری صحیح از آنها که می شود با استفاده از راه هایی از جمله دادن تسهیلات فعال شوند تهیه شود.

وی افزود : قرار است بیش از 90 هزار خودرو فرسوده از دور خارج شوند و خوزستان میتواند اولین استان در کشور از نظر خروج ناوگان فرسوده از شهر باشد و تسهیلاتی خاص برای پرورش ماهی در قفس و توسعه کشت گلخانه ای در استان اختصاص یافته است.

استاندار خوزستان نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز برکت انقلاب پیش از هر نقطه ای نصیب مردم خوزستان شده است که حضور بیش از یک میلیون زایر در مرزهای استان گواه ان است گفت:کاروان های راهیان نور هم نعمت دیگری برای استان می باشد و در ایام نوروز استان خوزستان میزبان میلیون ها زایر راهیان نور است و به این عزیزان خدمت می کند.

دکتر عبدالحسن مقتدایی افزود : با توجه به حضور همه ساله ی زایرین در استان باید نگاه ویژه ای به خوزستان به عنوان گردشگری زیارتی شود و فقط در پارسال بیش از 35 میلیارد تومان از محل استانی برای سر و سامان دادن به زیر ساختهای زیارتی انجام شده است.

وی گفت : استان خوزستان در تملک دارایی بخس راه بیش از 213 میلیارد تومان برای راه ها هزینه کرده در حالی که سهم استان 50 میلیارد بوده است که این هزینه ها باعث کاهش 50 درصدی تلفات جاده ای در استان و رتبه نخست پلیس راه استان در کشور شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با گردش 10 هزار میلیارد تومانی خرید در داخل استان از محل همان تملک دارایی ها استان توانست رتبه نخست کشور از نظر درامدهای دولت به خود اختصاص دهد افزود : هنر مدیران استان خوزستان تلفیق امکانات موجود برای پیشبرد اهداف است اگر چه مشکل مالی زیادی داریم و در طرح توسعه پایدار دولت به 17 شهر استان توجه ویژه داشته و ردیف بودجه اختصاص داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، اختصاص ، طرح ، مقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.