آشنایی با تیم‌های حاضر در یورو 2016؛

کار سخت ترکیه در یورو

تیم ملی ترکیه، پس از راهیابی به یورو کار سختی را برای صعود از گروهش دارد.

کار سخت ترکیه در یورو به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از درخشش شاگردان فاتح تریم در مقدماتی یورو 2016 فرانسه و صعود این تیم به این مسابقات حال سربازان عثمانی درصدد هستند تا بتوانند برای نخستین بار به فینال یک دوره یورو راه پیدا کنند.

فدراسیون فوتبال این کشور در سال 1923 تاسیس شد و در همان سال نیز به عضویت رسمی فیفا درآمد اولین بازی رسمی ترک‌ها در 16 اکتبر 1923 و در استانبول برگزار شد و در پایان تیم ملی ترکیه به تساوی 2 بر2 رامانی رضایت داد.

این تیم در سال 1954 برای نخستین بار راهی جام جهانی شد و نتایج چندان خوبی را بدست نیاورد و تنها به یک پیروزی هفت به صفر مقابل کره جنوبی دست یافت.

پس از کسب 3 امتیاز از جام جهانی 1954، این تیم تا یورو 96 که با هدایت فاتح تریم به جام ملت‌های اروپا صعود کرد در هیچ جام معتبر حضور نداشت و در یورو 96 که به میزبانی انگلستان برگزار شد، با قبول 3 شکست پیاپی برابر تیم‌های کراوسی، پرتغال و دانمارک از دور مسابقات کنار رفت و پس از آن تیم ملی ترکیه با هدایت مصطفی دنیزلی موفق شد به جام ملت‌های اروپا 2000 بلژیک و هلند راه پیدا کند.

سربازان عثمانی در آن مسابقات عملکرد خوبی داشتند و با کسب یک پیروزی، یک تساوی، یک شکست و بالاتر از بلژیک میزبان قرار گرفتند و راهی مرحله بعد شدند.

در مرحله یک چهارم نهایی‌، پرتغال در ورزشگاه آمستردام آن به مصاف ترکیه رفت و در پایان با دو گل نو‌نوگومس پیروز از میدان خارج شد تا بار دیگر شاگردان سرمربی‌ سابق پرسپولیس از یورو حذف شوند اما اوج کار ترک‌ها در یورو 2008 بود.

شاگردان نریم‌ در گروه آ مسابقات با تیم‌های پرتغال، جمهوری چک و سوئیس در یک گروه قرار گرفتند و با دو پیروزی مقابل سوئیس و چک راهی مرحله یک چهارم شدند.

در این مرحله تیم ملی ترکیه به مصاف کروات‌ها رفت و موفق در ضربات پنالتی‌ با نتیجه 3 بر یک از سد شاگردان ‌بلیچ بگذرند و در مرحله نیمه نهایی به مصاف ژرمن‌ها بگذرند در دیداری که با برنزی شاگردان یو‌آخیم ‌لوو همراه بود ،‌لام گل برتری تیمش را در دقیقه 90 به ثمر رساند تا با پیروزی 3 بر2 مانسافت‌، ترک‌ها از دور مسابقات حذف شوند.

حال پس از غیبت تیم ملی ترکیه در یورو 2012، آن ها با کسب 18 امتیاز به عنوان برترین تیم سوم مرحله مقدماتی لقب گرفتند و جواز حضور در فرانسه را کسب کردند.

ترکیب شاگردان تریم در کشور خروس‌ها:

دروازه بان( بابا کان)، مدافعان( گونان گونول، سردار عزیز، اسماعیل کویباس و هاکان بالث) آرد انوران، مهمت توپال، سلجوق اینان، هاکان سالهان اوغلو و گرخان توره) مهاجمان( بوراک ایلماز)

برنامه بازی های تیم لمی ترکیه در یورو 2016:

شاگردان فاتح تریم ابتدا 12 ژوئن به مصاف کرواسی می‌روند و پس از آن رو در رو ماتادورها‌ قرار خواهند گرفت و در آخرین دیدارشان در مرحله گروهی مقابل چک صف آرایی می‌کنند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار