گرگان؛

بازدید 9هزار مسافر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان

بیش از 9 هزار مسافر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان دیدن کردند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس گفت: 9 هزارو 238 مسافر و گردشگر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان دراین شهرستان در فاصله زمانی 27 اسفند 94 تا پنج فروردین 95 بازدید  کردند.

رضا پورمهدی افزود: این بنای تاریخی در سده چهارم هجری قمری به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار و در سال 397 هجری ساخته شده است.

وی گفت: ارتفاع برج قابوس 55 متر و با احتساب بلندی تپه 15 متری پای بست آن به 70 متر می رسد ضمن اینکه این بنا با نقشه ستاره ای شکل، گنبدی مخروطی به ارتفاع 18 متر دارد که بر روی بدنه آن 10 ترک است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس ادامه داد:در این مدت مسافران و گردشگران نوروزی که ازموزه فرش این شهرستان بازدید کردند 288 نفر بودند و 628 نفر از شهر تاریخی جرجان ، 50 هزارو 450 نفر هم از آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (س) گنبدکاووس دیدن کردند.

پورمهدی افزود: درمجموع پنج هزارو 686 مسافر و گردشگر نوروزی در اماکن اقامتی گنبدکاووس شامل هتل ها، مهمانسراها، مدارس طرح اسکان آموزش و پرورش و امامزده یحیی بن زید (س) اسکان یافتند.

وی گفت: نمایشگاهی با 110 غرفه از صنایع دستی، سوغات و غذاهای سنتی و محلی و آلاچیق های ترکمنی در جوار برج قابوس برپا شده است.

بلندترین برج آجری جهان از شاهکارهای معماری اسلامی است  که دهم تیرماه 1391 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر درشرق استان گلستان واقع است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار