رییس‌ جمهوری پس از امضای شش سند همکاری میان ایران و پاکستان؛

تهران و اسلام‌آباد برای گسترش همکاری‌های مشترک مصمم هستند

رییس جمهوری در پایان امضای شش سند همکاری میان تهران – اسلام آباد تأکید کرد: دو کشور برای گسترش همکاری‌های مشترک به ویژه در حوزه اقتصادی مصمم هستند.

تهران و اسلام‌آباد برای گسترش همکاری‌های مشترک مصمم هستندبه گزارش حوزه دولت گروه سياسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این اسناد همکاری در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و نواز شریف نخست وزیر پاکستان و توسط مقام‌های دو کشور به امضا رسید.

رییس‌ جمهوری با قدردانی از میهمان‌نوازی دولت و ملت پاکستان به مذاکرات خود با نخست وزیر پاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مذاکرات در زمینه مسایل اقتصادی و ظرفیت‌های توسعه آن از جمله در حوزه‌های انرژی، گاز و صادرات برق بحث و گفتگو شد.

رییس جمهوری راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری در سایه مقررات تسهیل کننده با هدف آماده کردن زمینه برای تجارت آزاد و ایجاد بازارچه‌های مرزی و تقویت روابط میان بنادر گوادر و چابهار را از دیگر موضوعات مورد گفتگو با آقای نوازشریف برشمرد.

دکتر روحانی در ادامه به مشترکات فرهنگی دو ملت به عنوان عاملی مهم برای نزدیکی بیش از پیش همکاری‌ها و روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: توسعه روابط فرهنگی تهران - اسلام آباد همواره مورد تأکید بوده و هست.

رییس‌ جمهوری حفظ امنیت پاکستان را امنیت ایران دانست و تصریح کرد: دو کشور برای مبارزه مشترک با تروریسم مصمم هستند.

دکتر روحانی ضرورت همکاری برای ایجاد و تقویت ثبات و امنیت منطقه را مورد تأکید دو کشور دانست و اظهار داشت: تهران و اسلام‌آباد بر این موضوع که مشکلات منطقه باید از طریق گفتگو و راه‌های سیاسی حل و فصل شوند اتفاق نظر دارند.

رییس‌ جمهوری در پایان روز پاکستان و نوروز را به دولت و ملت پاکستان تبریک گفت.

انتهای پيام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار