سقوط بهای نفت به زیر 40 دلار

بهای نفت بار دیگر در بازارهای جهانی سقوط کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت روز گذشته بار دیگر در بازارهای جهانی سقوط کرد و به زیر 40 دلار رسید.

این سقوط، بزرگترین کاهش هفتگی بهای نفت در دو ماه گذشته به شمار می رود که در پی افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش بهای دلار صورت گرفته است. 

بر این اساس، نفت خام برنت با 48 سنت کاهش، به 39.99 دلار برای هر بشکه رسید.  نفت خام آمریکا نیز با 57 سنت کاهش، به 39.22 دلار در هربشکه رسید.

از سوی دیگر،  "سهیل المزروعی،" وزیر انرژی امارات از شرکت کشورش در نشست آتی دوحه که با حضور تولید کنندگان کشورهای صادر کننده نفت صورت می گیرد، سخن گفت. وی در حساب توییتر خود اعلام کرد: ما برای شرکت در نشست دوحه که میان اعضای اوپک و صادر کنندگان غیر عضو این سازمان برگزار می شود، دعوتنامه ای دریافت کردیم و بر شرکت در این نشست تأکید می کنیم.

همچنین وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد انتظار می رود بهای نفت اطراف 40 دلار برای هر بشکه در نوسان باشد. "الکسی اولیوکایف" با اعلام این مطلب افزود: دولت به احتمال زیاد به هنگام اصلاح بودجه این رقم را ملاک قرار خواهد داد.

همچنین وزیر انرژی روسیه از احتمال افزایش صادرات نفت روسیه از طریق لوله به میزان 200 هزار تن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با  سه ماهه اول خبر داده است.
از سوی دیگر، معاون رئیس شرکت روسی لوک اویل در خصوص توافق نشست دوحه درباره تثبیت سقف تولید نفت مدعی شد موضع ایران برای این توافق و یا ثبات در بازار نفت ضروری نیست.
وی ادعا کرد ایران قادر به افزایش چندانی در تولید نفت خود بدون سرمایه گذاری خارجی نیست. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
قیمت نفت را زیر۱۰دلار ببرید
آخرین اخبار