مانور کره شمالی و حمله شبیه سازی شده به اماکن دولتی کره جنوبی

کره شمالی در رزمایشی نظامی حمله به محل سکونت رئیس جمهور همسایه جنوبی خود را شبیه سازی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، کره شمالی در رزمایشی نظامی که در آن از مهمات جنگی استفاده شده بود، حمله به محل سکونت رئیس جمهور همسایه جنوبی خود را شبیه سازی کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی روز جمعه اعلام کرد گلوله‌های توپخانه به هدف‌های شبیه سازی شده از جمله کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی (خانه آبی) و نهادهای دولتی سئول اصابت کرد.

این رزمایش در حالی اجرا شد که کره شمالی پیش از این به پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی، هشدار داده بود «پایانی شوم» در انتظارش است. این رزمایش در اعتراض به عملیات «امریکای گانگستر و نیروهای پارگ گئون های» برگزار شده و در آن «صدها نوع مختلف» از خمپاره‌های دوربرد به کار رفته است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور اجرای این رزمایش را صادر کرده بود و بر اجرای آن نظارت داشت.

این رزمایش در واکنش به تمرین‌های نظامی مشترک امریکا و کره جنوبی موسوم به «جوجه عقاب» – که از 17 اسفند 94 آغاز شده و تا 11 اردیبهشت 95 ادامه دارد – برگزار شده است. در رزمایش جوجه عقاب بیش از 17 هزار نیروی امریکایی و 300 هزار سرباز کره‌ای حضور دارند و ناوها و هواپیماها حاضر در آن از مهمات جنگی استفاده می‌کنند.

همچنین خبرگزاری آلمان گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از ارتش کشورش خواسته تا آماده حمله به سازمانهای دولتی کره جنوبی باشند.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون در هنگام بازدید از آزمایش های توپخانه ای دور برد گفت: ارتش کشورش آماده نابود کردن سازمانهای دولتی سئول است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
کره جنوبی کره شمالی دو دوست هستند وبا حزب شیطان آمریکا می جنگند وهرگز باهمدیگر نمی جنگند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
سلام. در پاسخ به نظر قبلی باید بگم .ما هر کشوری که خودش را دشمن امریکا بدونه دوست هستیم .همانطور که ائمه گفتند برای نابودی دشمن با دشمنانش دوست باشید.
و من به عنوان یک ایرانی عام خوشحال میشم یکی در مقابل امریکا قد علم کنه و با اتحاد ایران. امریکا را متلاشی و اسرائل را نابود کند
Germany
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
چقد شما علاقه دارید خبرهای کره شمالیو منعکس کنید! اخه یه حکومت کثیف که ملتشو نابود کرده لیاقت تیتر خبری داره! بعدشم کره شمالی فقط تبل توو خالیه .فقط با تهدید زندس اولین موشکی که بزنه به کشوری دیگه مطمن باشید کل دنیا یک شبه نابودش میکنه . پس خواهشا اینقدر از شان و شوکت کره حرف نزنید
آخرین اخبار