داستان عجیب فوتبالی امروز، در مورد بازگشت عجیب تیم 10 نفره و پیروز شدن در یک مسابقه است.

 به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در بررسی اتفاقات عجیب فوتبالی امروز، به پیروزی عجیب تیم 10 نفره چارلتون برابر تیم‌ هادرزفیلد در 21 دسامبر 1957 می‌پردازیم. 

این مسابقه در لیگ دسته دوم انگلیسی در زمین چارلتون برگزار شد و چارلتون از دقیقه 17، با مصدوم شدن کاپیتان خود که شانه‌اش در رفت به علت نداشتن تعویض،‌مجبور شد، 10 نفره به بازی ادامه دهد هادر زفیلد کنترل بازی را در اختیار گرفت و تا پایان نیمه اول دو گل را وارد دروازه چارلتون کرد. 

در بین دو نیمه، تماشاگران چارلتون که شانی را برای تیم خود، قائل نبودند، شروع به ترک ورزشگاه کردند. 

با شروع نیمه دوم هادرزفیلد دو گل دیگر به ثمر رساندو نتیجه را چهار بر صفر کرد.

سپس چارلتون صاحب یک ضربه پنالتی شد و با گل کردن پنالتی اختلاف را به سه گل رساندند. سپس از آن، هادرزفیلد خیلی سریع، گل چارلتون را جواب داد و نتیجه پنج بر یک شد. یک دقیقه بعد یعنی دقیقه 63  چارلتون گل دوم و دقیقه 64 گل سوم خود را به ثمر رساند تا بازی پنج بر سه شود.

چارلتون 10 نفره که امیدوار به بازگشت شده بود دو گل دیگر در دقایق 73 و 78 به ثمر رساندو نتیجه را مساوی کرد. چارلتونی‌ها حالا امیدوار به پیروزی هم شده بودند آنها به محلات خود ادامه دادند و در دقیقه 81 گل ششم را وارد دروازه ها درفیلد کردند اما این پایان کار نبود و هنوز هم اتفاقات دیگری برای دراماتیک تر شدن این مسابقه در راه بود. 

هادرزفیلد گل مساوی را در دقیقه 88 به ثمر رساند اما بازهم این مسابقه گل داشت. چارلتون 10 نفره هرگز دست از تلاش نمی‌کشید و یک دقیقه بعد گل هفتم خود را به ثمر رساند و این پایان کار یک مسابقه عجیب و البته بسیار جذاب بود. قطعا تماشاگرانی که بین دو نیمه از تیم خود ناامید شده بودند و ورزشگاه را ترک کردند، تا پایان عمر خود، حسرت این تصمیمشان را می‌خورند که به معجزه اعتقاد داشتند و ماندند، زیباترین فوتبال را در عمر خود دیدند و در پایان مسابقه به وسط زمین هجوم آوردند. 

این مسابقه در سال 2001 به عنوان یکی از 10 بازگشت بزرگ در تمام مسابقات ورزشی تاریخی انتخاب شد.

انتهای پیام/ 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
یه چیزی تو مایه گل های ایمون زاید به استقلال بوده
آخرین اخبار