سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد:

اسکان یک میلیون و 200 هزار زائر نوروزی در امامزادگان کشور

یک میلیون و 200 هزار زائر در 800 امامزاده و بقاع متبرکه تا پایان چهارم فروردین ماه اسکان داده شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز پنجم فروردین در حاشیه بازدید از امامزادگان طرح آرامش بهاری گفت: این طرح پنج سال است که در کشور برگزار می‌شود و در نوروز 95، 33 هزار نفر به صورت آماده باش به زائران امامزادگان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: از جمله برنامه‌‌های طرح آرامش بهاری برپایی 800 خیمه معرفت، آمادگی 5 هزار روحانی برای ارائه خدمات مشاوره و همچنین اسکان یک میلیون و 200 هزار زائر تا پایان چهارم فروردین ماه بوده است.

وی ادامه داد: 800 امامزاده در لحظه تحویل سال میزبان 6 میلیون نفر زائر بودند که این آمار تفکیک شده از زائران حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است، در واقع هدف مهم این طرح استفاده از ظرفیت امامزادگان برای ارائه خدمات فرهنگی و معنوی است.

ربیعی بیان کرد: در برنامه‌‌ریزی برای تحویل سال نو در امامزاگان  وبقاع متبرکه تلاش بر ارایه خدمات فرهنگی و رفاهی به مردم داشته‌ایم و پیرو فرمایش مقام معظم رهبری از این ظرفیت که به صورت خودجوش در امامزادگان حضور پیدا می‌کنند، برای خدمات‌رسانی استفاده کرده‌ایم البته تصور می‌کنم تا حدودی به اهدافمان در این زمینه دست یافته‌ایم . 

وی همچنین با اشاره به شعار سال 95 که «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامیده شده، افزود: از جمله اهداف سازمان اوقاف که در سال 95 به عرصه عمل می‌رسانیم، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و دوم توسعه فرهنگ دینی و معرفتی در آحاد جامعه است.

ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: این اهداف با توجه به هجمه‌های فرهنگی و دینی که به مردم وارد می‌شود طراحی شده و برای معرفی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه تبلیغات بسیاری را از طریق رسانه‌ها و همچنین ایجاد پرتالی برای معرفی تمامی امامزادگان در سطح کشور صورت گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار