بیشترین و کمترین باخت در لیگ های معتبر اروپا/ باز هم نام پاریس می درخشد

در لیگ های مختلف و در شرایط حساس معمولا کمتر بودن تعداد باخت ها مدعیان را از هم متمایز می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنياى ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،  در حالی که تیم های قدرتمند فوتبال اروپا حریفان خود را از پیش رو برمی دارند، گاهی اوقات نتایج غیر قابل پیش بینی مانند شکست ها، آنها را از کورس عقب می اندازد و در سمت مقابل تیم های قعرنشین نیز همه تلاش خود را انجام می دهند تا شکست های کمتری متحمل شوند و امید های خود را زنده نگاه دارند. بنابراین نگاهی به رکوردداران از حیث تعداد باخت در لیگ های معتبر اروپایی می اندازیم.

-  لیگ برتر انگلستان:
شگفتی ساز این فصل فوتبال جزیره، رکورد ها را هم به انحصار خود درآورده است. تیم رانیری اگرچه با مهاجمان فوق العاده اش مشهور شد اما در ساختار دفاعی نیز چنان خوب عمل کرده که تا پایان هفته بیست و هشتم لیگ، تنها 3 بار شکست خورده است. این تیم در مقابل آرسنال، یکی دیگر از مدعیان قهرمانی، حرفی برای گفتن نداشته و در هر دو بازی رفت و برگشت مغلوب شاگردان ونگر شدو دیگر شکست لستر هم در ورزشگاه آنفیلد و در مقابل لیورپول رقم خورد.

در سوی دیگر، استون ویلای آقای رمی گارد، با 18 شکست، خود را برای سقوط به چمپیونشیپ آماده می کند. 

-  بوندس لیگا آلمان:
رکوردهای مثبت لیگ آلمان چند سالی است که در انحصار یک تیم است و مطابق انتظار، تیم فوتبال بایرن مونیخ کمترین شکست را در بوندس لیگا متحمل شده است. شاگردان گواردیولا در بیست و چهار هفته سپری شده از لیگ آلمان، تنها 2بار و در مقابل تیم های مونشن گلادباخ و ماینتس تن به شکست داده اند. اما در نقطه مقابل، تیم قعرنشین هانوفر با 17 شکست، ضعیف ترین عملکرد را از خود نشان داده است.

-  لالیگا اسپانیا:
در لیگی که پیروزی در بازی های رودررو برای مدعیان از اهمیت خاصی برخوردار است، بارسلونا با برد مقابل رئال مادرید و اتلتیکو گام بلندی برای قهرمانی برداشت و همچنین رکورد کمترین شکست را برای خود حفظ کرد. تیم لوییز انریکه فقط 2 بار شکست خورده است و سلتا ویگو و سویا تنها تیم هایی بودند که موفق به پیروزی مقابل آنها شدند. این دو تیم در دور رفت بارسا را شکست دادند اما هردو بازی برگشت را مقابل آبی اناری ها واگذار کردند.

بیشترین شکست لالیگا اما متعلق به تیم قعرنشین است. بیستمین تیم لیگ، یعنی لوانته، با 17 باخت از همه نظر ضعیف ترین تیم اسپانیا به شمار می رود.

-  سری آ ایتالیا:
یکی از معدود آمار هایی که در ایتالیا متعلق به یوونتوس نیست، تعداد باخت است. شاید اگر بیانکونری در آغاز فصل از روند همیشگی خود خارج نمی شد، در این زمینه نیز یکه تاز بود. حالا اما شاگردان مائوریسیو ساری در تیم ناپولی که تنها رقیب جدی یووه محسوب می شوند، با تنها 3 باخت، از این حیث بهترین تیم سری آ هستند. ساسولو، بولونیا و یوونتوس، تیم هایی هستند که تا پایان هفته بیست و هفتم، شکست های ناپولی را رقم زدند.

در بین قعرنشینان سری آ نیز رقابت سنگینی از نظر تعداد باخت وجود دارد و تیم هجدهم لیگ یعنی فروزینون با 16 باخت ضعیف ترین تیم ایتالیا به حساب می آید.

-  لوشامپیونه فرانسه:
این که پاری سن ژرمن کمترین باخت را در لیگ فرانسه داشته باشد، هیچ جای تعجبی ندارد. شاگردان بلان اما در این فصل فقط با یک شکست، نه تنها یکه تاز فرانسه، بلکه رکورددار قاره سبز محسوب می شوند. در طول 28هفته سپری شده از لوشامپیونه، فقط تیم لیون بوده که در هفته بیست و هشتم موفق به شکست دادن تیم متمول پایتخت شده است. در کنار بهترین آمار، ضعیف ترین نتایج در این زمینه هم در فرانسه مشاهده می شود. تیم فوتبال تروآ در این فصل 18 بار شکست خورده و از این حیث رکورددار اروپاست، دقیقا مثل پاری سن ژرمن!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار