ورزش هوانوردی را بیشتر بشناسیم

ورزش هوانوردی از قرن 20 میلادی به عنوان رشته ای جذاب در جهان توسعه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از اوایل قرن 20 ورزش های هوایی با توجه به علایق و خواسته های جامعه در کشورهای متعدد گسترش پیدا کرد. به هرحال در زمان جاری کلیه فعالیت های غیر حرفه ای هواپیمایی و هوانوردی به ورزش های هوایی شهرت پیدا کرد.

پرندگان پاراگلایدر، کایت، پاردهنگ، گلایدر، هواپیماهای مدل آکروباسی امروزه در اقصی نقاط جهان رو به افزایش است و گسترش این رشته نیازمند نظارت و قانونمندی دقیق است.

در اوایل قرن 20 همزمان با پرواز خلبانی و با توجه به رقابت ها فعالیت های هوانوردی در ژوئن سال 1905 رئیس کلوپ هوایی فرانسه به همراه ماپور مودیک از لیگ هوانوردی آلمان پیشنهاد تشکیل فدراسیون جهانی هوانوردی را به کنگره المپیک بروکسل دادند که این پیشنهاد با استقبال گسترده کنگره روبرو شد.

کنگره با شناخت اهمیت خاص هوانوردی ابراز امیدواری کرد که در هر کشور سازمانی تشکیل شود که مسئول نظام بخشیدن به ورزش پرواز باشد و پس از آن فدراسیون جهانی کوهنوردی به منظور سازمان بخشیدن به نمایش های هوایی گوناگون و برقراری مقررات عمومی برای رواج علوم و ورزش هوانوردی تشکیل شد.

در تاریخ 12 اکتبر 1905 کنفرانس بین المللی هوانوردی در پاریس تشکیل شد و پس از دو روز بحث و گفتگو اساسنامه پیشنهادی فدراسیون جهانی تصویب شد، بدین ترتیب در تاریخ 14 اکتبر 1905 فدراسیون جهانی هوانوردی رسما تاسیس شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار