معاون مالی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه ها در مسیر تامین درآمدها به خوبی عمل کرده اند از رشد بودجه وزارت علوم در سال آینده خبر داد.

محمدحسین امید معاون مالی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بودجه دانشگاه ها در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۲۵ درصد رشد داشت و در بخش تجهیزات و تعمیرات نیز رشد ۹۰ درصدی را شاهد بودیم. درحال حاضر میانگین تخصیص ۹۰ درصد است که به کمیسیون تلفیق رفته است در حالی که مطلوب ما تخصیص صد درصدی است که امیدواریم با بهبود وضعیت دولت بتوانیم به این عدد برسیم.
وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در سال های قبل از ۹۲ داشتیم که در سال ۹۴ بسیار کم شده است، گفت: خوشبختانه هدفی که در افزایش درآمدها داشتیم در حال تحقق است و از نظر تامین درآمد دانشگاه ها به عدد بالای ۳۵ درصد رسیده ایم و در این مسیر دانشگاه ها نیز خوب عمل کرده اند و در کسب درآمدها نسبتاموفق بوده اند و امیدواریم در پایان سال ۹۵ به عدد ۴۰ تا ۴۵ درصد منابع برسیم.
معاون اداری و مالی وزارت علوم اظهار داشت: متاسفانه دولت در زمان تنظیم لایحه بودجه با مشکلاتی رو به رو بود اما بودجه ما نسبت به لایحه سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به قانون رشد ۱۳ درصدی را دارد و بر این اساس بودجه را به گونه ای تنظیم کردیم که حداقل رشد اعتبارات دانشگاه ها ۵ درصد و سقف رشد آنها ۲۸ درصد باشد.
امید گفت: پیگیری وضعیت آزمایشگاه ها، کارگاه ها و خرید تجهیزات بالاخره به نتیجه رسید و در سال ۹۵، چهارصد میلیون دلار معادل یک هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار ویژه برای تعمیر کارگاه ها و آزمایشگاه ها و خرید تجهیزات از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد. در سال آینده اعتبار مربوط به تعمیرات اساسی نیز رشد خوبی حدود ۵۰ درصد دارد که براین اساس در تابستان سال آینده فرصت خوبی برای آماده سازی کلاس ها، خوابگاه ها و سلف سرویس ها در دانشگاه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار