یزد؛

هشدار رئیس پلیس فتا به خرید بلیط های اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان یزد هشدار داد؛ حواستان به خرید بلیط‌های نوروزی اینترنتی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن اشاره به خرید اینترنتی بلیط در ایام نوروز گفت: هموطنان در تهیه بلیط‌های نوروزی توجه لازم را داشته باشند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

سرهنگ حسین رضایی افزود: افرادی که از طریق اینترنت، بلیط سفر تهیه می کنند، قبل از ورود به درگاه اینترنتی، ضمن بررسی اصالت سایت نسبت به بررسی آدرس دقیق اینترنتی در نوار آدرس با بررسی نماد الکترونیک حتماً به دو پارامتر https و نشان قفل امنیتی نیز توجه لازم را داشته و برای وارد کردن اطلاعات بانکی از صفحه کلید مجازی که توسط درگاه بانکی تعبیه گردیده استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه خرید اینترنتی انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس مزایایی همچون سهولت، راحتی و صرفه جویی در زمان را به همراه دارد، برای خرید اینترنتی بلیط توجه به این نکته، که عده ای فرصت طلب و سودجو با طراحی مشابه سایت اصلی شرکتی که کاربر اینترنت از آن سایت اقدام به خرید بلیط می کند را که به اصطلاح به آن فیشینگ می گویند، اقدام به سرقت اطلاعات و کلاهبرداری می کنند و با این کار اطلاعات کاربر اینترنت به جای ثبت در سرور اصلی به رایانه شخص کلاهبردار منتقل می شود.

وی افزود: هموطنان برای بررسی صحت و سقم سایتی که قرار است برای ثبت نام اقدام نمایند می توانند به پایگاه های اینترنتی سایت های دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان حج و زیارت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه و با اطلاعات کامل برای تهیه بلیط و رزرو اماکن مورد نظر برای مسافرت در پیش رو اقدام کنند.

وی ادامه داد: کاربران سعی کنند خودشان آدرس سایت مورد نظر را در قسمت URL(آدرس بار) وارد کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده جدا خودداری کنند.

رضایی گفت: از جستجوی شرکت ها و تعاونی های مختلف در موتورهای جستجو خودداری کنید چرا که مجرمان سایبری با بارگزاری سایت های تقلبی و جعلی کاربران را به دام می اندازند.

رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان با تاکید بر اینکه هنگام وارد کردن اطلاعات حساب، یا نام کاربری و... از صفحه کلید مجازی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کرده و هشدار های پلیس را جدی بگیرید.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: یزد ، پلیس ، فتا ، بلیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار