در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افسردگی پس از تولد فرزند تنها مختص خانم‌ها نیست/ راهکار چیست؟

افسردگی پس از تولد فرزند نه تنها برای خانم ها، بلکه برای آقایان نیز اتفاق می افتد.

شیوا وکیلی روانشناس تربیتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: تولد فرزند برای والدین و به خصوص پدران بسیار لذت بخش بوده ولی در این میان گاهی عوامل روحی در وی ایجاد شده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی از جمله افسردگی به دلیل توجه زیاد همسرش به فرزند ایجاد می شود.

وی افزود: ترس و دلهره از برآورده نشدن نیازهای فرزند و همچنین تغییر نوع ارتباط با همسر از جمله کم شدن روابط کلامی و عاطفی میان زوجین و نیز سرکوب انتظارات هنگامی که کودک با آن ها ارتباطی که مورد انتظار پدر بوده، انجام نشده و اینجاست که گاهی مردان صبر خود را از دست می دهند.

وکیلی تصریح کرد: به وجود آمدن تفکرات مبهم در مردان از جمله، آیا پدر خوبی برای او هستم، می توانم از پس مخارج وی برآیم و یا اینکه اصلأ او را دوست خواهم داشت، این موارد باعث ایجاد احساسات مبهم در مردان می شود.

این روانشناس تربیتی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری زوجین در تربیت فرزند، گذراندن وقت بیشتر در کنار یکدیگر و صحبت در مورد مسائل مختلف، توجه به نیازهای عاطفی همسر، درک احساسات و ایجاد دلگرمی می تواند نقش مهمی در کمک به مردان باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار