جاذبه های گردشگری استان زنجان را بشناسیم+ تصاویر

استان زنجان مناظر طبیعی زیبایی دارد که از رودهای مهم آن می‌توان به "قزل اوزن" اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  استان زنجان، استانی در شمال غربی ایران است که 8 شهرستان و 1210 آبادی دارد از این تعداد 978 آبادی دارای سکنه و مابقی خالی از سکنه هستند این استان مناظر طبیعی زیبایی دارد از رودهای مهم استان زنجان می‌توان به "قزل اوزن"، "ورشوکات"، (رود کبیر یا بهررود) اشاره کرد.

چک شود10///جاذبه های گردشگری استان زنجان را بشناسیم

بلندترین نقطه استان "زنجان" را می‌توان در ارتفاعات "تخت سلیمان" آن با بیش از 3 هزار متر و کمترین نقطه این استان را در "گیلوان" با بیش از 300 متر ارتفاع تجربه کرد در این استان آثار تاریخی چون "سلطانیه"، "بازار زنجان"، "مجموعه "رختشویخانه"،   "موزه مردان نمکی" و "مسجد جامع زنجان" را مشاهده می‌کنی. البته استان "زنجان" آثار تاریخی دیگری چون "مقبره قدارینی" در خدابنده، آرامگاه "پیراحمد" و "امامزاده زیدالکبیر" در ابهر و "عمارت ذوالفقاری" را در خود جای داده است.

چک شود10///جاذبه های گردشگری استان زنجان را بشناسیم

تنوع آب و هوایی استان "زنجان"، گونه‌های متفاوت زندگی جانوری را ایجاد کرده است.

وجود گونه‌های متفاوت حیوانات وحشی پرندگان مهاجر و آبزی گردشگران بسیاری را در فصل شکار به این منطقه جذب می‌کند.

چک شود10///جاذبه های گردشگری استان زنجان را بشناسیم

منطقه کوهستانی استان زنجان زمستانی بسیار سرد و برفی و تابستانی دلپذیر سبب می‌شود فصول بهار و تابستان بهترین زمان برای گذراندن اوقات فراغت در این استان باشد در این استان غارهایی چون "کتله خور"، "گلجیک و غار"، "خرمنه سر" اشاره کرد در این میان غار "کتله خور" از همه دیدنی‌تر و بزرگتر است و یکی از پدیده‌های طبیعی بسیار زیبای ایران محسوب می‌شود این غار در 80 کیلومتری جنوب خدابنده قرار گرفته و از 3 طبقه تشکیل شده است و تونل‌های فرعی، "استالاکتیت"،‌ "استالاگمیت" و ستون‌های بسیاری در گذرگاه‌های اصلی دارد.

چک شود10///جاذبه های گردشگری استان زنجان را بشناسیم

قندیل‌های مخروطی و آویزان از سقف‌ها در اثر ناخالصی‌های موجود در آن، رنگ‌های متنوعی به خود گرفته است و آنهایی که ترکیباتی نداشته یا کمتر دارند، به صورت بلورهای بسیار شفاف مشاهده می‌شوند.

چک شود10///جاذبه های گردشگری استان زنجان را بشناسیم

چشمه‌های آب معدنی چون آب گرم "وننق"، "ابدال"، "گرماب" و "حلب انگوران" در استان زنجان به چشم می‌خورد از غذاهای سنتی استان زنجان می‌توان "جغوربغور" و "آش ترش" را نام برد صنایع دستی چون "ملیله کاری"، "جاروق دوزی"، "مسگری"، "چاقوسازی"، "فرش و گلیم"، "تذهیب"، "تراش سنگ‌های قیمتی"، "معرق چوب" و "قلم‌زنی" از صنایع دستی استان زنجان به شمار می‌رود.

چک شود10///جاذبه های گردشگری استان زنجان را بشناسیم


گزارش از محدثه محمدپور


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار