هشدار سفارت ایران در ترکیه به ایرانیان: از اماکن شلوغ دور بمانند

طی اطلاعیه‌ای سفارت ایران در ترکیه به ایرانیانی که در ترکیه به سر می‌برند یا قصد سفر به این کشور را دارند، توصیه کرده است که از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنند.

به گزارش گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سفارت ایران در آنکارا و کنسولگری‌های ایران در شهرهای استانبول، ترابوزان و ارزروم طی اطلاعیه‌ای که در سایت سفارت منتشر شده، به شهروندان این کشور توصیه کرده که مقررات و هشدارهای امنیتی مقام‌های ترکیه را رعایت کنند و از حضور در اماکن پرتردد و تجمعات بپرهیزند.

هر سال ده‌ها هزار ایرانی برای سفر گردشگری و تجارت به ترکیه سفر می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که افزایش وقوع چند حمله انتحاری تروریست‌ها در شهرهای بزرگ این کشور از جمله آنکارا و استانبول باعث نگرانی ایرانی‌ها شده است.

حمله‌ انتحاری تروریست‌ها که چند روز گذشته در نزدیکی میدان تقسیم استانبول رخ داد به کشته شدن یک ایرانی منجر شد و البته ۳۶ نفر هم در این حمله زخمی شدند که گفته شده چند ایرانی در میان آن‌ها دیده می‌شود.

مقام‌های کشورمان این حمله تروریستی را به شدت محکوم کردند. از جمله وزیر امور خارجه، محمد جواد ظریف که به ترکیه سفر کرده بود، در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه، با محکوم کردن این حادثه، گفت این حمله "چهره زشت تروریسم" را نشان می‌دهد.

ظریف همچنین با یکی از مجروحان ایرانی این حمله که در بیمارستان بستری شده بود تماس تلفنی برقرار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
بیاید باهم مهربون تر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا باید در هر شرایطی برای اون کشور گردشگر برود.
آخرین اخبار