العبادی مسئول تامین امنیت بغداد را تعیین کرد

نخست وزیر عراق در حکمی فرمانده عملیات مشترک بغداد را مامور تامین امنیت این شهر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ حیدر العبادی نخست وزیر عراق در حکمی فرمانده عملیات مشترک بغداد را مامور تامین امنیت این شهر کرد و اختیارات لازم برای انجام این ماموریت را به وی داد.

این در حالی است که تحصن برای اعمال فشار بر دولت عراق به منظور انجام اصلاحات سیاسی واقعی بنا به درخواست مقتدی صدر رهبر جریان صدر، در مقابل ورودی منطقه الخضراء بغداد وارد دومین روز خود شده است.

مروه عامر گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه با پخش تصاویر تحصن کنندگان گفت تحصن طرفداران صدر وارد دومین روز خود شده است. تظاهراتی که تصمیم وزارت کشور را مبنی بر غیرقانونی اعلام کردن این تحصن، به چالش کشیده است.

این تحولات، پرده از روی اختلافات موجود میان رهبران جریان شیعی عراق برمی دارد در حالی که اتهامات و تردیدهایی درباره تصمیم به بازکردن راه معترضان بدون هیچ درگیری و برخوردی به سوی منطقه الخضراء، که مشتمل بر ساختمان های دولتی است مطرح می شود.

با آن که فرمانده امنیتی مسئول تامین امنیت بغداد تغییر کرد و این ماموریت به فرماندهی عملیات مشترک محول شد، اما اوضاع میدانی هنوز هیچ تغییری نکرده است. درخواست صدر برای برگزاری تحصن، با هدف اعمال فشار بر حیدر العبادی به منظور انجام اصلاحات سیاسی با تغییر وزیران کنونی و انتخاب کارشناسان تکنوکرات صورت می گیرد که وابستگی حزبی نداشته باشند.

در این تظاهرات شعار مبارزه با تبعیض نظام مند سیاسی، سر داده شد. اما فشار مردمی تنها چالش پیش روی العبادی نیست زیرا به نظر می رسد گزینه های وی برای اجرای بسته اصلاحات مورد نظرش محدود است.

در بعد سیاسی، گروه ها و احزاب سیاسی از پاسخ دادن به درخواست وی برای معرفی نامزدهای مورد نظر خود به منظور تصدی مسئولیت های وزارتی با وجود پایان یافتن مهلت تعیین شده خودداری کردند، همان طور که با آغاز تحصن طرفداران جریان صدر، نشانه های اختلاف میان نمایندگان ائتلاف ملی متشکل از فراکسیون های شیعه در مجلس عراق آشکار شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار